Motorová čtyřkolka a myslivost



Vkládat příspěvky mohou pouze přihlášení uživatelé. Taky se mohlo stát, že Vám byl zamezen přístup pravděpodobně z důvodů porušení pravidel slušeného vyjadřování v příspěvcích. Přihlásit se....

Autor: Fesoj | 22.05.2013 06:18
Dědo, myslím, že se maličko mýlíš. Nejde o "zbraně skupiny C" ale o "držitele oprávnění skupiny C" /k loveckým účelům/. Ti mají právo přepravovat zbraň "ve stavu vylučujícím okamžité použití" bez uzavřeného obalu. Zákonodárce touto novelou vyšel vstříc myslivcům, aby mohli jít po vesnici do revíru s flintou na rameni a nemuseli tahat futrál. Toto ovšem neplatí při cestování veřejnými dopravními prostředky, tam je futrál povinný pro každého.

Autor: Děda z lesa | 21.05.2013 16:40
Zbraň neřeším, protože bydlím uprostřed honitby, tj. kde jsem oprávněn ji nosit.
Zákon č.119/2002 Sb. v § 29. odst.6 hovoří o tom, že na tato místa lze přepravovat zbraně skupiny C pouze ve stavu, vylučujícím jejich okamžité použití (zde byly různé výklady).
Novela zákona to pak vyřešila jednoznačně - mimo místa, kde je držitel je oprávněn je nosit - ve stavu vylučujícím jejich okamžité použití a v uzavřeném obalu.
Snad si to pamatuji, také už mám výpadky...

Autor: prroud | 21.05.2013 15:55
Ten zaver me taky napadnul a davalo by to velkej smysl....Jo no hajnej,ty povinny vybave se taky smeju,"cviceni opic",jediny co ma smysl vuci ostatnim je trojuhelnik a snad vesta,na ostatni doplati sam sofer,dobre mu tak,navic,jen a jen jeho vec:-)

Autor: jeden hajnej | 21.05.2013 15:50
Myslím že platívalo ve stavu vylučujícím okamžité použití ale už jsem dlouho ze školy:-)
Jednou mi jeden tvrdil že musí být vyndaný závěr, hádej se s policajtem, tak mi ještě ukažte lékárničku a náhradní žárovky:-)

Autor: prroud | 21.05.2013 15:48
Staci zamcena spoust Josefe,nebo se pletu?

Autor: Fesoj | 21.05.2013 15:26
Myslím, že by policajti maximálně chtěli zkontrolovat zbraň /zda není nabitá/ a doklady. Způsob převozu neodporuje žádnému předpisu - aspoň myslím. Futrál není podle zákona nutný.

Autor: prroud | 21.05.2013 13:47
Hlavne jede nekdo viditelne s buchnou do lesa......hura za nim,treba se povede k ni nejak dostat........i kdyby se mel kaslik urvat.......a kdyz tam nebude,njn,kdyz uz jsme se k tomu tahli.......urvem neco jinyho,kdyz je co(a ze toho na odkryty ctyrkolce je....).Navic,bat se neni ceho,ve state s nevymahatelnosti prava a faktickym zakazem se branit....

Autor: jeden hajnej | 21.05.2013 13:42
Flintu na tom vozím minimálně, je to vyloženě pracovní stroj a když tak v klasickým futrálu na zádech. To co má Děda je fajn ale pokud budeš jezdit po státní silnici nevím co by na to řekli příslušníci:-)

Autor: Děda z lesa | 21.05.2013 12:21
Tomáši, chvíli vydržte, vyfotím umístění zbraně (příp. lopaty, rýče, sekery...), bohatě stačí.

Autor: Václav Sládek | 21.05.2013 11:44
Na motorkách jsem najel hodně přes 100 tisíc.Kdysi jsem potřeboval travní sekačku tak jsem pořídil MF 70 s plynem na palec a nebyl žádný problém i při sekání svahů.

Autor: Tomáš Peroutka | 21.05.2013 11:10
Re jeden hajnej, Děda z lesa: Chlapi, vozíte na tom sebou do lesa flintu ? Já předpokládám, že jako správní myslivci ano. Jedná se o to, že na toho Polarise mám objednané plastové pouzdro s molitanovou výztuží. Ještě řeším jednu věc, tj. kam s přilbou, tzn mít tam hlubší uzamykatelný plastový box.

Autor: jeden hajnej | 21.05.2013 10:20
Tome, toho plynu se bát nemusíš, taky jsem přešel z motorky a bez problémů. Akorát v zimě to chce pořádný rukavice protože ten palec mrzne a nepomůžou ani vyhřívaný gripy.

Autor: Martin Skřivánek | 21.05.2013 07:30
Tome jo vitara nejede,jednu mám já a dvě kamarádi.měl jsem několik mitsu a nedá se to srovnat.obsah 2,4 udělali aby to i trochu jelo,to bude asi lepší ale 2l 1,9 je bída.jasně že všecky tyhle auta žerou okolo 10l od samuraje po pajero ale pro mně osobně je lepší mít jedno civilní auto a druhé vyloženě do lesa.jeden hajnej jedna mi stojí na dvoře a nejezdí na tom už ani děcka.

Autor: Děda z lesa | 20.05.2013 23:22
Okamžitě, asi i proto, že jsem nikdy neměl motorku a zvyk na tradiční plyn.
Čtyřkolku zvládla i vnučka v 10ti letech...

Autor: Tomáš Peroutka | 20.05.2013 22:48
RE: Děda z lesa - jak dlouho jsi si zvykal na ovládání plynu palcem na pravé ruce ?

Autor: Děda z lesa | 20.05.2013 22:42
Říkalo se, že nejkrásnější pohled na svět je z koňského hřbetu...
Ač staromilec, oblíbil jsem si stejný pohled ze sedla terénní čtyřkolky, zejména při pomalé jízdě zasněženou slunečnou zimní krajinou (zvlášť při obnově).
Během krátké doby a aniž by člověk udělat krok pěšky, lze třeba i přečíst pohyb zvěře v revíru.
Řečí se tady ale čtyřkolky a ne Vitary, Nivy...

Autor: Tomáš Peroutka | 20.05.2013 22:38
Ahoj Martine. Ty si myslíš, že spotřeba 11 l u teréňáku je moc ???. Najdi mě podobné auto s nižší spotřebou , typuju tak toho Samuraje. Samuraj má ale jiný problém, když s ním pojedeš štreku po silnici, tak budeš mít vyklepaný zadek jak princezna na hrášku. Vem v potaz také hmotnost tohoto teréňáku a osobního auta, nejde porovnávat neporovnatelné, to jsou dvě rúzné kategorie vozů.Já mám benzín stříkačku 2400 cm3,výkon 124 kw, což je ca 167 PPS (koní)Spotřeba město ca.11 l,mimo město ca 8,5 l, když tomu nešlapu na krk. Hmotnost s plnou výbavou ca 1600 kg.Vitara je pohodové auto, s kterým dojedeš klidně do 300 km vzdáleného místa, nebudeš unavený z řízení a ještě si zajedeš do sraček, kam se běžné auto nedostane pro úlovek.

Autor: jeden hajnej | 20.05.2013 22:10
Rozhodně nechci vypadat jako propagátor čtyřkolek, ale tvrdit že niva projede stejně jako čtyřkolka může jen někdo, kdo na ní nikdy neseděl.

Autor: SAKO | 20.05.2013 20:15
Autor: Martin Skřivánek | dnes 13:42

Dědo vím co dokáže dobře obutý samec i niva a nikdy jsem neměl nikde problém.Tome a vitara mně osobně dost zklamala,to je hrozný šrot.nejede to a žere to i stopaře.ted se jí nemůžu ani zbavit,asi rok ji chci prodat.příště to udělám jak jsem to měl doposud,jedno normální auto třeba oktávka které žere cca 6l a druhé do lesa na rozbití.žádné kompromisy.vitara mně ve sněhu v blátě žere 11l.kdyby nkdo náhodou chtěl grand vitaru ať se ozve :-).

Vitara je srot??? Podle toho, jakou koupis, hlavne v benzinu je to bezporuchove auto. Nejede? Sto konova kratká 1,6 jede jako hovado. Brachova Niva stara 3 roky muze jit vis kde... A to je uz ta nova, 1.7 se vstřikem. A ze zere v terenu 11 litru? A kolik to ma probuh zrat? Vzdyd to je normalni, uplne. A dlouha grand Vitara není do terenu nic moc, seda na bricho, je u nas ve vesnici jedna s pravostrannym rizenim a dvoulitrem TD a automatem. Ma zadarmo naftu ze streky, tak to koupil za par supu, bez papiru, oplastovana, vypada dobře, motor mu drzi, ma ji 2 roky. Ale zere v terenu poctivych 8 - nekdy i vic. To je taky normalni.

Autor: Martin Skřivánek | 20.05.2013 17:17
Dědo niva nebo samec není o moc větší.ať si každý koupí co chce,u mně vede niva a samec.

Autor: Děda z lesa | 20.05.2013 14:17
Martine, neměl jsem na mysli jen výkon, ale hlavně rozměry.
Bez problémů projedu (prokličkuji) smrkovým stojákem, což se žádným off-roadem či SUV nelze ani náhodou.

Autor: Martin Skřivánek | 20.05.2013 13:42
Dědo vím co dokáže dobře obutý samec i niva a nikdy jsem neměl nikde problém.Tome a vitara mně osobně dost zklamala,to je hrozný šrot.nejede to a žere to i stopaře.ted se jí nemůžu ani zbavit,asi rok ji chci prodat.příště to udělám jak jsem to měl doposud,jedno normální auto třeba oktávka které žere cca 6l a druhé do lesa na rozbití.žádné kompromisy.vitara mně ve sněhu v blátě žere 11l.kdyby nkdo náhodou chtěl grand vitaru ať se ozve :-).

Autor: Tomáš Peroutka | 19.05.2013 06:57
Přesně tak, já nemám potřebu jezdit záměrně přes bláto nebo si tímto zpúsobem zkracovat cestu. A pokud už není vyhnutí, tak hodně záleží na stylu jízdy, louže jak známo se dá projet dvěma způsoby,ten nejméně vhodný je mít vodu na zádech. Jak to může skončit, když se zbytečně machruje je vidět na tomhle videu:
http://www.youtube.com/watch?v=xLRtN0ge0IY
Grand Vitaru si chci šetřit, protože krom jiného má pro mě cennou vlastnost v tom, že když pojedu lovit za kamarádem na druhý konec republiky, tak nebudu mít otlučený zadek jak na rodeu. To auto má poměrně vysoký komfort na delší cestování a drží krok s běžnými osobáky střední třídy. Jen ta spotřeba je o něco vyšší, při 130 km/h po dálnici něco okolo 10 l, a to ještě nemám plynový pedál na podlaze, podle papírů to udělá až 185 km/h.

Autor: Děda z lesa | 18.05.2013 22:24
Účelem je dojet v zimě přikrmit, zajet si na posed nebo odvézt ulovený kus.
A že bych si krátil cestu někudy přes bažiny, močály či mokřady mě ještě nenapadlo.
Lesním stojákem projede jen čtyřkolka, Vitara, Jimmy, Niva ap. nemají šanci.

Autor: prroud | 18.05.2013 22:10
A co to vyresit jednoduse? Az bude prima blaticko a chladno,tak si tu ctyrkolku pujcit,vzit flintu,fotak,batoh a nekam si vyrazit?........Jo a pak nezapomen dat vedet vysledek:-)) ;-)......proud

Kluci odjizdeli jako svihaci a vraceli se jako hroudy jilu,masinky pucovali jedine vapkama a kam se nedostali,lehali se spachtli a kartacem :-),docela mazec za frajerinku:-).Ale je fakt,ze oni na tom sileli v terenech.Pracovni rozumny pouzivani bude min narocny,ovsem blaticko je blaticko,s tim nenadela nikdo nic.A masiny vozili na privesu za autama,ono to moc na dlouhy jezdeni neni.V terenu stojis,nebo polosedis,dobry na fyzicku:-).Ale deda z lesa ji ma,tak muze o pohodli a stylu jizdy napsat.

Autor: jeden hajnej | 18.05.2013 20:54
Martine, nevím v jaké působíš honitbě. Je asi bez debat že výhody třeba samíka proti čtyřkolce převládají co se týká komfortu. Ale jsou prostě místa kam se čtyřkolkou dostaneš a džípem ne, nebo je u čtyřkolky menší riziko že skončíš někde v rokli jak píše Tom.

Autor: Martin Skřivánek | 18.05.2013 20:32
Tome já nevím,já jsem na čtyřkolce ještě nenašel výhodu oproti malým džípkům.neprší,teplo,zamkneš to,necháš tam psa,atd.

Autor: Tomáš Peroutka | 17.05.2013 23:31
Matěji v tom s Tebou souhlasím, ale mě už nebaví poslouchat ty blbé kecy a být závislý na tom, jestli se někomu chce nebo nechce, protože zrovna doma leží na mamině a pak být ještě za to nějakým zpúsobem dotyčnému zavázaný.

Autor: Tomáš Peroutka | 17.05.2013 23:28
Já už si s tím Martine poradím,když zvládnu na Hondě Vídeň tam a zpátky za dopoledne, tak si poradím i s 30 km na čtyřkolce, ale spíš to bude častěji jen těch 5 tam 5 zpátky k Moravě na ryby a do lesa jen tehdy ,když budu vědět, že se tam s Vitarou nedostanu.

Autor: Matěj Fous | 17.05.2013 23:18
Ale stejně nezapomenu na to,že nejlepší bylo,když po úlovku,který se nedal odnést na rameni,se šlo pro Tondu (lesní dělník) který pro to za trocha kořalky zajel s Mášenou (kobyla) !Dnes pro to jezdíme Suzuki,popř. traktor.

Autor: Martin Skřivánek | 17.05.2013 21:43
jo samík je moc japonský.máš recht.určitě si Tomáš dá vraníky na novou vitaru a bude s tím jezdit i do města,nebo se čtyřkolkou 30km do revíru.no jak myslíš Tome. :-)

Autor: SAKO | 17.05.2013 08:34
Tomas Peroutka - Ja mam Vitaru bez papiru, jezdim jenom do lesa, takze co se tyce pneu, mel jsem tam toto rok
http://www.pneuvranik.cz/x1261-s__1/protektor-235/75-r-15-truck-2000 - nebylo to vůbec spatne, ale chybelo tomu něco a nejvic to klouzani do boku jako popisuješ. Popsal jsi to presne. Pak jsem je prodal a koupil toto -
http://www.pneuvranik.cz/x1262-s__1/protektor-235/75-r-15-t3

Je to diametralni rozdil i když se to nezda. Nevim o lepších gumách do terenu pro Vitaru, popisuju ten vzorek, samo, rozmer muze mit každý jinak. Po silnici huci, hodne, ale ja to mam jenom vyhradne do lesa. Zapadl jsem s tim jednou v zime na tezkym snehu, zustal jsem na brise a kola se protaceli, ale to uz není vina gum. Mel jsem i dlouhou Vitaru, ale není to ono, vzdyd vis, delší rozvor není v terenu výhodou, ja mam stále sklopene zadni sedacky a tam plastovou vanu. Mutor je 1.6 16V 74kW a jede prekvapive svizne. podle mne do Vitary je ta 1.6 nejlepší, dvouventil je ještě spolehlivejsi. Ve vesnici je jich 5, dovezl nam to kamos z Belgie, ještě ani jedna nemala problém s motorem. Problém je koroze ramu a zadnich podbehu, ale ja jsem si priplatil a za 2800Eur je nadherna. Bez koroze, da se rict. Jinak vyvarit to není problém. Ahoj.

Autor: Tomáš Peroutka | 16.05.2013 22:30
RE SAKO: Máš pravdu, na Vitaru nedám dopustit a velice nerad bych proto o ni přišel. Mám tu delší verzi,zeleného benzíňáka o obsahu 2,4. Problém občas nastává při hodně promáčených cestách v lese, kdy Ti prostě díky váze toho auta ustřelí zadek a jedeš, ty cesty jsou zešikmené a díky mazlavému povrchu tě neudrží. Vitara je paráda hlavně v zimě. Do 30 cm sněhu není problém a na redukci s tím jezdím svahy bez potíží.Jinak ten Forest vypadá velice dobře. 500 ka pro naše účely bohatě stačí a pro toho, kdo s tím nemá zkušenosti nemá smysl kupovat pro začátek silnější. Následky můžou být podobné, jakoby jsi přešel z mopedu Babeta na Hondu 800 VFR, tj. jsi na nejlepší cestě skončit v lepším případě ve špitále. Ony totiž i lovecké zbraně a motocykly včetně čtyřkolek mají jedno společné, nedostatek zkušeností a zejména respektu k nim vedou k tragédiím. Se čtyřkolkou není problém se při neopatrné jízdě převrátit,na Tebe pak spadne ca. něco okolo 350 kg, udělá to křup a jak se říká v Itáli - Finito !

Autor: SAKO | 16.05.2013 21:41
Vitara je Vitara, to bez debat. Mam kratku a s gumy radne od Vranika. Ma sice 20 let, ale vyjede všude.
No a presne rok mam toto. Je to spis pro radost, zabavu a tak. Nezavodim s tim, ale musim uznat, jede to jako drak, fakt. A silu to ma taky. Koupeno jako nove. Zatím bez zavady. Ale najeto jenom něco kolem 1800km. Do lesa je to zajimave, da se s tim jet jak uplne pomalu, tak rychle a všude. Projede to neskutecnym terenem. No a ma to nazev Forest. To me dostalo. Ma to prodlouzeny rozvor, coz ma maloktery typ.

http://www.atv-goes.cz/katalog/ctyrkolky/goes-520/goes-520-max-forest

Autor: prroud | 16.05.2013 21:40
Hajnej:-)))),a jen tak mezi nami,ja nekdy nekde napsal ze mam rad ameriku? :-)).Mam akorat nejakou moznost srovnavani:-)

Autor: jeden hajnej | 16.05.2013 21:17
Martine, to jsou teda rady, co je na čtyřkolce Amerického když ani Prroud je nemá rád:-)
Samík nebo Jimny mi připadají moc Japonské, kup si ŠKODU 120 a máš vystaráno:-)

Autor: prroud | 16.05.2013 20:19
Njn Jaroslave,holt si drze dovoluju psat svy nazory a sem tam i zkusenosti,nejsem halt ten "konzument" :-)

Autor: Martin Skřivánek | 16.05.2013 20:09
Tome čtyřkolka se mně osobně vůůůbec nelíbí a připadá mi to moc Americké :-).kup samíka nebo jimnyho a nevymýšlej vyzkoušené.

Autor: Jaroslav Tatalák | 16.05.2013 19:56
Prroude,opět cenný příspěvek. Svůj poznatek sděl raději Loskutákovi,tam možná uspěješ a ještě Ti poradí.S pozdravem J.T.

Autor: prroud | 16.05.2013 19:38
Neresim ctyrkolky,je to ulet,videl jsem dost osklive zlamanejch a sesroubovanejch lidi.Kdo s ni umi pomalu,v klidu,ma v dobrym pocasi a primerene horsim terenu dobryho delnika.Me to do baraku nesmi,vyhozeny prasule:-).To uz bych opravdu radeji premejslel o zavrenym trakturku s vozejkem.Da se za nej i pred nej nandat i spousta techniky,prevody ma opravdu delnicky,jak se mi to libi:-).

Autor: Tomáš Peroutka | 16.05.2013 19:07
RE: Jeden hajnej, Radek: Pánové díky za cenné názory. Do Krkonoš občas zajedu, konkrétně do Jílemnice, kde mám obchodní partnery. Moc hezké hory, které se mi líbí, ale chce to pořádnou fyzičku. Tady v Chřibech jsou ty kopce mírnější. Já s váma chlapi naprosto souhlasím a mám to vymyšleno následovně: V zimě a dešti samozřejmě pojedu Vitarou a když to podmínky nedovolí, tak raději zústanu doma.
Pokud bude dobré počasí, tak pojedu s čtyřkolkou a na ryby, kde to mám k řece Moravě pár kilometrů pojedu jen čtyřkolkou za všech okolností. Vitara je jinak dobrý pomocník pro myslivost, ale jako všechno ostatní má své meze a upřímně bez nadsázky řečeno já už sní byl několikrát v situaci na hraně, kdy nechybělo moc a měl jsem vystaráno, tj. jinými slovy 800 tisíc by šlo do šrotu.Jinak já nejraději lovím selata , ale dlouhodobě takto fungovat nejde, černá je tady opravdu přemnožená. Čtyřkolka je vozítko, které má to nejhorší z motorky a z auta, co se týká ovladatelnosti. Jelikož jsem také motorkář, tak si to troufám říc, ale je nepřekonatelná v terénu a všude tam, kam normálního člověka ani nenapadne jít pěšky nebo tam dokonce jet autem. Na čtyřkolce si člověk velice snadno rozbije v lepším případě šňupák, v horším zlomí vaz,takže to chce rozvahu, opatrnost a také zkušenosti. Kamarád mě včera svezl na Polarisu 500 stovce a to tím způsobem, že vyjel strmý železniční násep, přejel dvoje kolejnice mimo přejezd a zase sjel. To stoupání bylo takové,že jsem se díval na oblohu nademnou.

Autor: Radek Chadim | 16.05.2013 18:17
Já bych s čtyřkolkou byl poměrně opatrný.
Kolega si jí nedávno koupil, takže ho pozoruju, ale ať si říká kdo chce co chce, auto je auto :-). Když je blato, voda a sníh, nikam nejede, pač stříká blato, voda a sníh :-), když je sucho, tak sice jede, ale plive prach. V zimě je na tom zima, takže se musí člověk dobře oblékat, v kombinaci se sněhem případně deštěm nebo sněžením je člověk ještě mokrej. Nákladové plochy jsou vysoko, i když ten vozík za to to celkem dobře řeší. Zapadnout ve sněhu se dá s tím taky :-). Průjezdnost terénem to má dobrou, ale upřímně řečeno raději než se v terénu převalit se 4kolkou, tak raději otočím auto, ale zatímco na 4kolce půjde o život, v autě to bude lepší. Navíc v autě lze uzamknout nebo uchovat méněcennosti bez toho, že by na ně těklo, odfoukávalo je to, někdo si je jen tak bez námahy vzal... Spotřeba jako normální auto.
Když to porovnám s mou 20let starou Vitarou za čtvrtinovou pořizovací cenu s o něco větší spotřebou, tak hlavně celoročním jízdním komfortem si mě čtyřkolka moc nezískala. I když cítit vítr ve vlasech při jízdě má něco do sebe, to jako jo, ale jen kvůli větru ve vlasech - navíc v mém případě :-D - to jistě nemá cenu, a pohodlí auta je pohodlí auta.

Autor: jeden hajnej | 16.05.2013 17:27
Tome, jedno řešení by tu bylo, střílej jen to co uneseš:-)
Používáme služební Polaris sportsman X2 500, sklopnou korbičku to nemá ale na předek jsem dal metrákovýho jelena, za sebe metrákovýho hosta a jelo se. Problém je že se na tom střídaj lidi a nikdo ji moc nešetří takže poslední dobou je víc v servisu a podle mechaniků to žádná velká kvalita není. Fakt ale je že půl roku jezdí na pásech a to je fakt záhul. Jinak je to ale pracant a kam jsem potřeboval tam jsem vždycky dojel.
Zdravím z Krkonoš na Moravu.

Autor: Tomáš Peroutka | 16.05.2013 10:12
RE: Děda z lesa - vřelé díky za praktické rady a foto. Dlouho jsem se rozmýšlel a v podstatě jsem si řekl, že to odjezdím všechno s Grand Vitarou ale čím dák tím víc zjišťuju, že tam, kam se chci dostat bych to s těžkým teréňákem dřív nebo později neustál na mokrém podloží a sletěl z prudkého svahu mezi stromy do rokle nějakých 80 m hluboké, což by v praxi znamenalo likvidaci tohoto 2 roky starého auta.Čím dál tím víc mě také začíná vadit shánění někoho, kdo mě pomůže v noci s těžkým kusem.

Autor: Děda z lesa | 16.05.2013 10:00
Tomáši, dám Vám do galerie foto toho vozíku. je to opravdu do lesa to nejvhodnější i na krmení ap., projede to všude, nosnost 300 kg v pohodě utáhne, ale příšerně skáče při vyšších rychlostech, není odpérovaný.

Autor: Tomáš Peroutka | 16.05.2013 09:24
RE: Děda z lesa - Ta sklopná korbička na Polarisu prý podle výrobce unese ca. 180 kg, průser je v tom, že na zvednutí většího kusu černé je to vysoko, není ale problém připojit na tažné zařízení, které není vysoko nad zemí přepravní plošinku nebo tu kárku, o které píšeš.

Autor: Děda z lesa | 16.05.2013 08:50
Se mi to nelíbí, stejně se tam nic nevejde.
Přední nosič unese cca 50 kg, zadní 80 kg - stačí na sele i lončáka. A aby se nezvedala taková váha do výšky, řeším to sklopnou kárkou a navijákem.

Autor: Tomáš Peroutka | 16.05.2013 00:26
RE: Strejda Zajíc, Děda z lesa - Zdar pánové. po nedávném zapadnutí s terénním vozem,lońském opakovaném shánění někoho známého po půlnoci, který by mě pomohl s velkým kusem černé a v neposlední řadě i proto, že s tím chci jezdit na ryby, tak vážně uvažuji o tomhle, tj. Polaris Sportsman 550 EFI s vyklápěcí korbičkou :http://www.moto-tech.cz/polaris-sportsman-550-efi-x2.html

Autor: Martin Skřivánek | 11.10.2012 06:20
no jo Leone.máš recht.chyť a pusť! ne střel a pusť.

Autor: Leon Zumr | 10.10.2012 21:14
tu třpytku by to chtělo do té dodávky s krmením hold hromaďáci od myslivců se nezapřou :-)))))

Autor: Martin Skřivánek | 10.10.2012 20:47
jo tak ,granát :-).jo expedice,spíš útěk z práce a chvilka klidu.

Autor: strejda zajíc | 10.10.2012 08:40
Martine,ruská třpytka=granát!

Autor: prroud | 10.10.2012 08:37
Skrivanku,skrivanku......to ale uz neni rybolov,to je expedice:-)))....proud

Autor: Martin Skřivánek | 10.10.2012 07:20
my jsme kapraři,celý rok jen boilie.sem tam dravce.já jsem teda rybář že jsem ročně tak 4x na rybách.

Autor: strejda zajíc | 10.10.2012 01:43
Skřivane,ty ptaku,na rusku třpytku ty zapomněl...:-)

Autor: Martin Skřivánek | 09.10.2012 21:59
Eriko na týden je to echolot,pruty,navijáky,taky náhradní nebo na dravce,partikl cca 50kg řepky s kukuřicí,20kg boilie,bivak,sedačku,léhátko,olůvka nebo šutry,lodku na vyvážení,stojany ,pípáky,příposlechy,spacák,vařič,stolek,návazce,jehly,zarážky,svingry,podběrák,hadry,prachy,chlast a karty! :-) a to jsem na tuti něco zapomněl.jo a nějaké to jídlo.

Autor: prroud | 09.10.2012 17:14
Nj Eriko:-))),jenze kdyz si predpisy naprdely mraky povinnyho vybaveni :-)......proud

Autor: Martin Skřivánek | 09.10.2012 17:13
jojo psal jsem ti mail.

Autor: Tomáš Peroutka | 09.10.2012 12:06
Ahoj Martine, mě stačí Morava, tam jsou také ta nukleární hovada - kapři okolo 25 kg, sumci a candáti ani nemluvě. A hlavně klid, ten je k nezaplacení !!!

Autor: Martin Skřivánek | 09.10.2012 10:43
Tome když jedem na ryby na týden tak pro dva chlapy jedna dodávka a bere se jen nejnutnější :-).teď byli kamarádi na Oravě a na Mlýnech a největší měl jen 16kg,bída.

Autor: Erika Doležalová | 09.10.2012 09:33
To jsou ti profesionálové :-) My když jedem jednou za čas relaxovat k vodě, vezmu JEDEN prut, dvě vidličky, do kapsy rohlík a krabičku s háčkama a olůvkama "co kdyby náhodou". A finito :-) Ale jak se tomu člověk víc a víc věnuje, najednou zjistí, že potřebuje podběrák, vezírek, splávky, židličky, lehátka, deštníky, pelety, šroty, woblery....... A je z toho těch +- 20 kilo krámů a hlavně - ryby přestanou brát :-) Aspoň u mě to tak bylo, jakmile jsem začala vymýšlet, jestli dám na háček kolínko nebo boilies nebo medovou kuličku nebo červa nebo foukanou kukuřici.. bylo po srandě a ryby nula :-)))

Autor: prroud | 09.10.2012 00:26
Urcite Fesoji,v prirode se nic nedeje nadarmo a vsechno souvisi se vsim.Jen my na to porad ve svy naduty hlouposti zapominame a myslime si,ze neco dokazeme lip a jsme neco vic a lepsi.....proud

Autor: Fesoj | 08.10.2012 23:45
I tohle pro člověka smutné divadlo má v divočině svůj význam - medvědi a další predátoři také musí žrát a nebýt těch lososů, bylo by tam asi všeho míň.

Autor: prroud | 08.10.2012 23:30
Jinak znam neco podobnyho s lososama,tos ho vytahnul a paks vedle nej sedel,vsechno te bolelo a celej ses trepal,ale bylo to nadherny:-),jen nikomu kdo ma srdce nepreju lososy po vytreni,stovky kusu rozpadajich se ryb vsude kolem tebe,plavou a cekaj na svuj konec,to je hodne smutna podivana,ale takova je priroda....proud

Autor: prroud | 08.10.2012 23:26
To se musim smat,vyrazil jsem na lov asi v 4.30 rano,bylo - 37,ne,nesplet jsem se ,minus 37 celsia,vydrzel jsem sedet asi do 7 rano a pak mi prisla stara s mladou,jelenci,a ja..........nenatahnul luk, jak jsem byl zkrehlej a luk ztuhlej:-))))))))))))),ale nadhernej zazitek a v duchu jsem se jim pak dokonce omluvil,bylo to svinstvo jit zabijet,kdyz museli bejt venku v tom mrazu porad a ja se valel v teple:-),ale dovolim si oponovat,myslim ze jak lov,tak rybolov maji svoje velky kouzlo,jen kazdej to svoje:-).......proud

Autor: Tomáš Peroutka | 08.10.2012 22:59
Taky jsem tak začínal, jenže problém nastane v okamžiku, kdy zasekneš kapra 15 kg a víc a on se ti rozjede pěkně po proudu. Za 10-15 min křeč v zápěstí, uděláš pak malou chybu a brnk...je pryč. Ono to sem sice nepatří, ale stejně si to neodpustím, mám - li porovnávat myslivost a rybařinu, tak myslivost je daleko náročnější a zajímavější a i z hlediska lovu - nic se nevyrovná(aspoń u mě) tomu, když ti v noci přijde černá. Jenom kvůli tomu vydržím nespat a i v těch největších mrazech vyrázit do lesa.

Autor: prroud | 08.10.2012 22:44
Tak to je mazec:-),ja braval dva klacky a batoh s nalezitostma,to bylo vsechno:-))),na muskareni toho bylo jeste min.....proud

Autor: Tomáš Peroutka | 08.10.2012 22:40
RE: Prroud - vysvětlím : 2 pruty děličky 3,60 m kaprařské speciály 2,75 lbs, na každém naviják Shimano Big baitruner = 3 kg, kaprařský podběrák + stojan na pruty + swingery = ca. 8 kg, krmení, návnady, kufr s náhradními olůvky,podložka pod ryby kvůli minimalizaci jejich poškození, vezírek na úlovky(kapry si nechávám jen do 3 kg, vše větší pouštím)4-5 kg, pláštěnka, stolička na sezení + rybářský deštník 3 kg. Pokud jedu na sumce na několik dnů k vodě, tak je toho víc.

Autor: prroud | 08.10.2012 22:19
To souhlasim,ona je to sebevrazda i ve dne,navic jako motorista muzu rict ,ze cyklisty a motorkare na silnici nenavidim,ne kvuli nim,ale kvuli jejich bezpecnosti,mymu svedomi a problemum ,ktery muzou nastat,dve kola jsou dve kola a kolem sebe nic nemaj co chytne naraz:-(.Jen tech 20 kg nakladu na ryby mi neni uplne jasny:-)....proud

Autor: Tomáš Peroutka | 08.10.2012 22:10
Re-prroud: To je sice pravda, ale myslím, že kdyby jsi zkusil s 20 kg nákladu nebo i bez něj vyšlapat kopec z Napajedel do Halenkovic, tak by jsi rychle změnil názor.Navíc dneska jezdit pravidelně po večerech na kole na silnici = sebevražda.

Autor: prroud | 08.10.2012 22:06
Na ryby si kupte kolo,udelate neco pro svy zdravi:-))))).......proud

Autor: Tomáš Peroutka | 08.10.2012 21:50
Chlapi, dík za zajímavé typy a názory. vychází mě z toho jedno jediné, čtyřkolka má smysl hlavně pro toho, kdo bydlí kousek od revíru. Pro mě by to mělo smysl spíš na ty ryby,protože sjedu 3 km z kopca a jsem u řeky. V neposlední řadě hraje roli i skladnost, já už doma místo na další auto nemám a Grand Vitaru pryč z domu kvůli něčemu jinému také nedám, to je totiž za ty roky jediné auto, v kterém můžu jet pohodlně a rychle na lov na druhý konec republiky
a v terénu je také super. Do jara času dost, nechám si to projít hlavou a pokud něco takového koupím, tak hlavně na ty ryby.

Autor: Vladimír Soukup | 08.10.2012 14:46
Tomáši, kup si tohle:http://www.utvguide.net/john_deere_gator_855d.htm
Sice trochu dražší, ale dá se jezdit i po silnici, má topení, a nejni to rejže. A má uzávěrky všech diferenciálů. S tím vylezeš i na strom.

Autor: prroud | 08.10.2012 13:58
Jo no,ctyrkolka a blato,je zuzo,muzes si pak delat blatovy(sadrovy) odlitky celyho tela :-).....proud

Autor: Petr Toman | 08.10.2012 11:10
Tomáši, jelikož ATV používám již několik let, napřed 250ccm dvoukolku..ta byla jen na parádu, teď mám 3 roky 500ccm 4x4, sice o něco lepší ale..

určitě ne na vzdálenosti delší než 5 km na místo do revíru..zejména v tomhle a pak zimním počasí, navlékat se jak motorkář nemá do lesa smysl..možné řešení auto s vozíkem a s ATV do revíru dojet a pak přejet jen tam kam potřebuješ a neničit osobáka

pokud s tím chceš i tzv. "pracovat" tak něco silnějšího..jak píšeš 850ccm to bude OK, ten můj půllitr je slabý, vozík sice odtáhnu, ale jen po rovině

Nedoporučuji ani variátor (automat), lepší na práci, zejména v těžkém terénu je standardní převodovka, se zatížením ten variátor dostává neskutečně zabrat

na zimu stoprocentně pásy, jinak nemáš na sněhu vyšším než 30 cm šanci..stačí aby trošku zamrzl a visíš na břichu a jenom házíš lopatou i s balíkem slámy či jádra na nosičích

a pak neskutečný problém s odlétávajícím blátem...jakmile najedeš rychleji do mokra, tak jsi špinavej...od hlavy až k patě...žádná čtyřkolka nemá takové blatníky aby tě to ochránilo. Petr

Autor: prroud | 08.10.2012 10:03
Tak si rikam,ze tahnout "neco" na detskejch bobech jde i v lete ,a v zime se u toho clovek naopak ohreje,nezmaze spalinama les,maximalne si zmaze trenky kdyz moc zabere:-)))).Ale vazne,je fakt,ze prilezitostne nejakej malej povoz kde je clovek schovanej pred mrazem ma svuj ucel,zvlast pro ty starsi kousky z nas a v dnesnich dobach si clovek pomoci druhejch nemuze bejt az tak uplne jistej.....proud

Autor: Fido z Řáholce | 08.10.2012 09:44
Samozřejmě, že vše má své pro a proti. Používní čtyřkolek a nejen pro mysli ost je nyní velmi módní trend. V létě jsem seděl na posedu a čekal na srnce. Bylo asi kolem půl osmé večer, když tu vidím po poli proti mě jet čtyřkolku. Mladík měl na klíně dítě a spolujezdce manželku. Normálně jeli po zasetém poli cca 2 km, přijeli na cca 100 m ke mě, zamávali na pozdrav a klidně jeli dál. Vzteky jsem byl bez sebe. To jen na okraj.
Čtyřkolka je dobrá pro toho, kdo to nemá daleko do revíru. Průchodnost terénem je dobrá, pozor však na nerovnosti terénu, když se převrátíte, ke zranění není daleko. Zimní počasí přeje otužilým, následky se poznají ve stáří. Já používám na krmení, odvoz dřeva, zvěře, atd. vojenského uaze, kterého jsem ve velmi dobrém tech. stavu koupil od vojáků. Je žížnivý, to je pravda, ale velký pracant. Mám jej jako veterána s pojištěním 400 Kč/ročně.

Autor: Roman Voříšek | 08.10.2012 08:03
Ahoj Tome.
Já bych se také spíš přikláněl k tomu Samurai, nebo Nivě. Ono takových dvacet km v podzimním počasí, aby Tě nemuseli z té čtyřkolky odsekávat:-)
Já jsem taky na naše fórum dával dotaz, co do lesa za pomocníka a nakonec to vyhrál právě Samurai.
Není to na nějaké velké cestování ( pro Tebe těch 20km by bylo v pohodě), cenová relace okolo 60 litrů, v zachovalém stavu.
Před tím, než jsem se rozhodl, jsem si vyzkoušel jak Nivu, tak Samce a u mě vyhrál malý Japonec.
Spotřeba nížší než u Nivy, rozměrově menší, otočíš se na pětníku a sílu to má ukrutnou. Pro mé potřeby ( dřevo, krmení, svoz ulovené zvěře) přímo ideální.
Praxe ale ukáže více.
Tak ať pořídíš ke své spokojenosti. R. Voříšek

Autor: Martin Skřivánek | 08.10.2012 03:13
Tome Morava je teď vypuštěná. jak lovíš? písni mi na mail něco ti dám.ta čtyřkolka je asi dobrá ale já bych za to 200tis nedal,radši 50tis za samíka nebo nivu a projede to taky všecko,dá se v tom zatopit,neprší do toho,zamknout a o moc levnější.toho polarise tu má kluk a říkal že vyjde o hodně levnější z USA.

Autor: Fesoj | 08.10.2012 02:01
Strejdo, rozhodně by to tak mělo být. Ale pořád platí, že pomocnou ruku najdeš nejspíš na konci vlastního ramene. Po zkušenostech z loňska, když jsem v třicetistupňových vedrech střelil srnce, bylo ho nutno odvézt do výkupu a jeden kamarád nebyl doma, další neměl čas, dalšímu nejelo auto a já nevím co ještě... Letos mi jeden kolega volal, že by potřeboval pomoci s dosledem. Samozřejmě jsem souhlasil, jen jsem ho požádal, aby pro mne a fenu zajel svým terénním autem - šlo asi o 2,5 km přes les, sluníčko už po ránu začínalo hřát, takže jsem tam chtěl být co nejdřív. Že prý je tam neprůjezdná cesta, ať jdeme pěšky. Po té cestě se dá normálně jet osobákem, tak jsem si myslel, že tam asi spadly nějaké stromy a vyrazili jsme. Cesta byla v pořádku - a to prase jsme nakonec nenašli, ač bylo kousek od nástřelu. Snad ho za tu "ochotu" chtěl potrestat sv. Hubert. Ale až zase někdo zavolá, stejně neřeknu ne.

Autor: strejda zajíc | 07.10.2012 23:36
Tome,vždy je něco pro a něco proti.Střelím o půlnoci pašíka,natáhnu na čtyřkolku,za chvíli jsem doma.Dřív jsem zavolal kámoše:"vole,pojď mi pomoct".Šel,jako jdu vždy i já. A spolu jsme to nešťasné prasisko i zapili.
Teď ho nepotřebuji,až střelí on,řeknu:"Vole,kup si čtyřkolku!"?A až zvuky aktu zaniknou,co z toho budu mít?Raději poslouchám srdce,než rozum.Ale já byl vždycky blbej...
P.S.A taky existuje úžasné vozidlo,říká se mu pěškobus:lonž přes rameno a táhnu :"levá - pravá"..! Napadá mne hrozná blbost:Není přátelství víc,než náhon 4x4 ?

Autor: Tomáš Peroutka | 07.10.2012 20:49
Ahoj Martine, taky jsem nad tím uvažoval a nechám si všechno ještě projít hlavou.
Jedná se mě také o rybařinu, nejraději chodím na řeku Moravu a tam, kde se dříve dalo projet autem to už nejde, postavili tam solární elektrárny a cyklostezky. Takže bych to musel objet a to není na auto, ale na BVP nebo čtyřkolku. Jedna věc se těm čtyřkolkám ale upřít nedá, dostaneš se s tím na opuštěná místa a to sedadlo je poměrně široké a pohodlné, ženská by se na něj vešla a ještě by se mohla držet při tom řídítek..... A navíc můžeš mít nastartovaný motor, takže zvuky aktu samotného zaniknou.

Autor: Martin Skřivánek | 07.10.2012 20:29
Tome není lepší koupit třeba za 20 litrů samíka bez papírů na rozbití bez spz a nechávat si ho v revíru.nebo i s spz to vajde slušná na 60 a vyjedeš to samé.

Autor: rici czech | 07.10.2012 09:17
Mně se líbí spíše tak jak Fesojovi ten typ EMU (volantový typ) ,viděl jsem to na výstavě-přední sklo ,dveře ,plachta,tažné i naviják ve předu.Myslím že i výborný pomocník kolem baráku-dovoz dřeva a podobně.Myslím ,že pro myslivost daleko praktičtější než otevřené čtyřkolky.Ale jedna nevýhoda tam je ,ach ta cena,za tu cenu myslím seženu min. 3 zachovalé samuraje.

Autor: ValíkVlastimil | 07.10.2012 09:08
Tomáši o pneu bych se až tak nebál, spíše o zdraví. 20 km není zrovínka málo a myslím, že 4kolka je hodně sezoní záležitost. Ty jarní a podzimní 20kilometrové projížďky no nevím nevím. Něco trochu jiného je když máš honitbu za barákem.

Autor: prroud | 07.10.2012 09:05
To jo,byl jsem malounko zbrklej s odsouzenim,ale to kvuli vlastnim zkusenostem :-).Rozumny pouzivani je o necem jinym.Kdyz se pouzije v lese jen k nutny,ucelovy veci,ma to smysl.Pak se opravdu jedna o prakticky pracanty.Jen se obavam,ze casem kdyz se to rozmuze,budou jezdit vsichni i jen na lov a az pod kazatelnu,nebo do lesa(co kdyby neco strelili?),lidskej tvor si neskutecne rychle zvyka na pohodli a uhaji si ho,jako kurak cigarety.....proud

Autor: Fesoj | 07.10.2012 07:32
Mně se zase velice líbí ty minitraktůrky na bázi 4kolek /Emu apod./, protože mají poměrně velkou ložnou plochu, mají rám, takže není nutná přilba a mají minimálně čelní sklo, pročež jsi líp chráněn před deštěm, sněhem a třeba i mrazivým větrem než u klasické 4kolky. Ale bohužel, většina majitelů tyhlety stroje, s rámem i bez, s volantem i řidítky, využívá pouze na blbnutí a bezohledné řádění v lese i na poli a nikoliv jako užitečné pracanty, k čemuž by primárně měly sloužit.

Autor: Děda z lesa | 06.10.2012 22:07
To ještě nevím, mám za 5 let najeto 3.000 km jízdami téměř výhradně mimo asfalt, takže neporadím.
On právě ten přívěs je asi problém (nemá to SPZ), takže mám strach s policajtů a zásadně jezdím mimo (pochopitelně také nepoužívám helmu ani brýle).

Autor: Tomáš Peroutka | 06.10.2012 21:57
RE: Děda z lesa- díky za informace. Bojím se jen jedné věci, do revíru to mám 20 km po asfaltu, tj. nebudou na tom i při rozumné jízdě rychle odcházet pneu ?

Autor: Děda z lesa | 06.10.2012 21:53
Já jsem si ji pořídil po známé zimě 2005/06 (kdy jsem vyhořel i s pracantem Mitsubishi L 200) vč.terénního sklopného přívěsu na 300 kg.
Vyjede na redukci a uzávěrku diferenciálu všude, dá se kličkovat i mezi stromy a hlavně pokud třeba ulovíte po půlnoci silnější prase, nemusíte nikoho budit - sklopíte vozík, navijákem natáhnete zvěř a hotovo.
Není to na adrenalínové lítání a honičky s policií (spotřeba i 15-16l), ale na práci.Když vydělím najeté km / motohodiny, vychází mě průměrná rychlost 17 km/hod.

Autor: Tomáš Peroutka | 06.10.2012 21:48
RE: Leon: Mě ta mašinka začíná být sympatická hned z několika důvodů, tj. já nejčastěji lovím černou v lese a většinou na špatně přístupných místech. Grand Vitara je sice dobré auto do terénu, ale má svoje omezené možnosti a zřítit se do rokle s autem, které stálo nemalý peníz se mě zrovna nechce. Čtyřkolka má větší prostupnost obtížným terénem a navíc je v základní výbavě naviják, což znamená, že např. lončáka bych tím vysmýčil ven už z hodně velké šlamastyky. Má to kulu na tažné zařízení, na kterou jde dát přihrádka na zvěř. Ta není vysoko nad zemí a kus tam prostě převalím. Tím pádem nebudu závislý na tom, jestli mě někdo ve 2 hodiny v noci dojede nebo nedojede pomoci.A v neposlední řadě se s tím dá s parádou jezdit i na ryby.

Autor: prroud | 06.10.2012 21:18
To mas Tome taky pravdu:-))))))))))))))).....proud

Autor: Leon Zumr | 06.10.2012 20:38
když na tom lítaj jak dementi tak se tomu nedivím pár jich u leželo u manželky jipu ale Tomáš to chce na zavážení krmení a dopravu do lesa na to je to ideální

Autor: Tomáš Peroutka | 06.10.2012 20:34
podle mého ta čtyřkolka nadělá v lese méně paseky jak terénní auto, nehledě na to a zkušenosti z obor a vojenských újezdů tomu nasvědčují, že časem si zvěř na to zvykne. Tam kde to jde, jdu raději pěšky, ale ty roky, kdy jsem nosil pytle s řepou na ramenou skoro kilometr tam a kilometr zpátky jsou nenávratně pryč, tohle už podstoupit nehodlám, to už je lepší se sedřít na nějaké šikovné ženské...

Autor: prroud | 06.10.2012 20:18
Jsme u toho Leone,ja znam hodne lidi co skoncilo ve spitale,ctyrkolka je hoooodne velkej previt, a kdyz na ni takovej mladoch v lese vyleti ,neuhnes ani nahodou........proud

Autor: prroud | 06.10.2012 20:16
Na to zavazeni snad,ale urcite bych to nechal vjet do lesa jen s udelenou vyjimkou,stejne sneznej skutr,jinak co nevidet prijdeme i o ty lesy,dneska na houbach se do lesa vritila rozjecena horda na konich a mel jsem dost,ale je to jen muj nazor,jak to vidim ja,jen si to nejak tak umim docela zdarile predstavit,jak to zacne par "vlastovkama"......proud

Autor: Leon Zumr | 06.10.2012 20:16
funguje to bezvadně vozejk za to a jezdíš v pohodě pomalu všude kamarád má nějakou rejži necelejch dvěstě tácu s výbavou a jenom to lehce bublá když veze krmení nebo jede do lesa pro čuníka lepší než traktor

Autor: Tomáš Peroutka | 06.10.2012 19:53
Prroud- Já s tím také nechci rajtovat po lese, jde o to, že na zavážení krmiva to může být dobrý pomocník a ač sice terénní auto mám, tak ho nechci mít omlácené od haluzí. Do revíru jezdím tak 4 x týdně a dostává to zabrat.

Autor: prroud | 06.10.2012 19:37
Zakazal bych je,v lese v kazdym pripade,a vlastne i na silnici,at si s tim rajtujou na poli a mistech pro motokross..........proud

Autor: Tomáš Peroutka | 06.10.2012 19:25
Zdravím všechny zúčastněné. Pánové, používáte někdo k cestám na lov a také k zavážení krmiva motorovou čtyřkolku? Delší dobu se mě honí hlavou Polaris 850 Forest.