Dnes je 20.10. 2018. Slunce výchází v 7:26 a západá v 17:56 | Měsíc výchází v 16:42 a západá v 2:17

Auto do lesa



Vkládat příspěvky mohou pouze přihlášení uživatelé. Taky se mohlo stát, že Vám byl zamezen přístup pravděpodobně z důvodů porušení pravidel slušeného vyjadřování v příspěvcích. Přihlásit se....

Autor: Roman Voříšek | 07.02.2012 09:46
Kamarádi, potřeboval bych poradit, jaké auto 4x4 do lesa na myslivost,i na práci, mám na mysli tahání vozíku se dřevem, s krmícím zařízením a posedy - prostě dělníka. Tak trochu přemýšlím o Nivě.
Co byste mi poradili a nebo napopak, čemu se vyhnout. A pokud máte i nějakého osvědčeného prodejce, budu rád za typ. Dík a lovu. R.

Autor: Martin Síla | 07.02.2012 10:26
Jéje,to je téma do pranice.
Jako u všeho je důležité říct, kolik do toho chceš investovat,jestli auto bude sloužit i pro "civilní" účely, jaký motor, systém pohonu atd...
Osobně jsem fanoušek Land roverů, ale v lese ti niva poslouží víc než dobře.
Možná není od věci se zamyslet nad nějakým pick-upem (Mitsubishi L200, Toyota Hilux).

Autor: Harald Altmann | 07.02.2012 10:30
Pokud to chceš převážně jenom do lesa, tak bych volil Nivu, Samuraj, Jimny nebo větší Mitsubishi L200. Dobrý je taky Škoda Yeti, ale má dost malou světlou výšku. Ideální je, když to bude mít uzávěrku i na zadní nápravě. Mezinápravová je samozřejmostí.

Autor: Jarda Březina | 07.02.2012 10:33
Tak to bude velké vlákno... :-) Podle Tvého prvotního zájmu, bych řekl, že potřebuješ dělníka do 70-80tis kč. Měl jsem ladu nivu, nedám na ní dopustit, i když to byla taková pokladnička z které peníze už nedostaneš, ale na opravu stačilo, kladivo, hřebík a žvejkačka. Měl jsem r.v.87 ale ty novější budou asi už o něčem jiném. Jinak musíš brát v potaz, jestli budeš jezdit o kousek dál, nebo máš honitbu hned za barákem, protože jestli to nemáš daleko, tak bych doporučil suzuki samurai, je na list. pérech a ve srovnání s nivou v průchodu v terénu je o něco lepší, někdy i o dost. Na suzuki je spousty N.D. protože ho vlastní spousty lidí. Já nyní mám kiu sportage II, ale chybí mi redukce atd. Musel jsem vybrat auto, pohdlenější jelikož to mám do honitby 30km. Ale jinak jsem sní spokojen... K nivě se jednou vrátím TO SLIBUJI :-)

Autor: Michal Felcman | 07.02.2012 10:39
Pokud můžu poradit tak nissan navara.Mám ji já i táta a spokojenost,chlapy tu mají L200 i nivu a to se opravdu s navarou neda rovnat.L200 moc zere a niva ta taky a hlavně niva rychle hnije.Bydlím na horách a tět tu máme něco kolem 70cm sněhu a nekde ještě projedem ale ne všude to je jasný ale ta navara je proste pracant neuvěřitelnej používám ji i jako pracovní dělám zedničinu a tam se něco přetahá a jsem spokojen co nedám na korbu tak na vlek.Ale záleží kolik do toho chceš investovat.Nenech se odlákat tím že navara žere není to pravda L200 nebo niva žere mnohem víc.Spotřeba u navary je prum.8l na 100km a v terenu se zapnutým náhonem 4x4 uzávěrkou a redukcí kolem 13 a to už musím ale hodne hnát.Kamarád co tu má L200 tak říkal že spotřeba je kolem 10L na 100km průměr.A v terénu klidně prej i 20-25 takže rozhodnutí je na tobě a co se týče nivi tak no coment u spotřeby nebo špatný auto není dacia duster bratr jí má ale nejede tak jako navara ale jede celkem slušně. Hodně štěstí při výběru.Lesu zdar!

Autor: Erika Doležalová | 07.02.2012 10:43
Kamarád má Samuraje a do lesa dělník výborný, na "normální" cestu je to zážitek na celý život, nahoru dolů..jak na kolotoči :-))) Kdysi jsme měli Aro a to bylo milionové auto do veškerého "bordelu" :-))) Teď máme Kiu Sportage r.2000 (tak nějak) a nestěžuju si, dali jsme tam drapáky kola, takže vyjedu všechno všude a na to moje ježdění po polňačkách, lesních cestách, strništích po řepce a kukuřici.. mi stačí a pohodově jezdím i po městě. Pod nohy spolujezdce kočkofenu, na zadní sedačku flintu, do kufru prase.. Pohoda.

Autor: kesl | 07.02.2012 10:43
Je třeba si pevně stanovit, co chci a kolik jsem ochoten do toho investovat. Přesně jak to napsal Martin. Pak bych poradil mrknout se na mobile.de....v případě že to bude ojetina. Zároveň je třeba mít známého (dobrého a spolehlivého), který vozí ojetiny ze zahraničí a tomu to zadat. Neříkám, že v Česku neseženeš, ale 80-90% ojetin je upravovaných. Sám jsem sice dobré auto v bazaru koupil, ale spolupracuji s firmou, která to dělá 15let a dobře. I např. v německu se vyhnout arabům, polákům a balkáncům...jejich bazary jsou většinou nanic. Nekupovat v Itálii a v zemích, kde se auta nevyrábějí. Levné auto z bazaru je nakonec to nejdražší!!! L a L!

Autor: Martin Skřivánek | 07.02.2012 11:27
teď mám grand vitaru, nivu i L200.do lesa,krmení,se psy jednoznačně nejlepší L200. dřív jsem měl starou nivu a dvě pajera.staré nivy 1,6 se kazily míň než novější 1,7.spotřeba samuraje 1,3 ,nivy 1,7 nebo L200 2,5D je téměř stejná.nivu koupíš slušnou třeba za 50tis ,samuraj za 50tis bude shnilý šrot.záleží na penězícj,líbí se mi ty Navary.pokud by ses rozhodl pro nějaký model Mitsubishi tak ti můžu něco sehnat.

Autor: Děda z lesa | 07.02.2012 12:05
Mám pro myslivost a do lesa Mitsubishi L200 Mag., naprostá spokojenost.Téměř nahradí traktor či náklaďák, odtahá všechno dřevo na zimu, sena, krmení, rozveze honce či střelce ap.
Pro myslivce jsou tyto auta s korbou (L200, Nissan Navara, Toyota Hilux) ideální pomocníci, při běžném provozu je spotřeba do 10 litrů a jsou to držáci - i když je teď díky studenému odchovu mimo provoz.

Autor: kesl | 07.02.2012 12:31
Zajímavé auto do lesa je Daihatsu Terios. Má ho kolega a nedá na to dopustit. Je to malý benzíňák (větší než Samurai) i na silnici....Opravdu zajímavé auto. Je jich málo, ale stojí za to. Sám jsem o něm uvažoval a ověřil jsem si u majitelů, že to je držák a navíc i vypadá jako auto. L a L!

Autor: Václav Syrový | 07.02.2012 12:32
Osobně vlastním opel fronteru. Jsem s ní nadmíru spokojen projede u nás vše co potřebuji a i na horách se neztratí.Je to držák a pokud se něco musí opravit tak náhradní díli jsou cenově srovnatelné jako na oktávku.A jelikož jsem měl možnost jezdit s navarou,hiluxem,nivou,samurajem tak toto auto je pro MNE z nich nejlepší. Kamarád co koupil funglovku nivu tak jí za rok prodával jelikož co měsíc to jezdil do Prahy řešit reklamace. A ještě dobré auto je Sportage ta stará chlapy jí mají v lese a tahaj za tim malotraktory a vše bez problémů až na spotřebu. Ale pokud budeš kupovat auto jakékoliv tak je nejlepší vzít kamaráda nejlépe nějakého mekánika co autům rozumí a nechat ho ať ho prohlédne a projede než ho koupíš.

Autor: František Míka | 07.02.2012 12:41
Vyzkoušel jsem už více aut do terénu a tak si troufám jako č. 1 doporučit Suzuki Samurai. Všude se s tím otočíš má to skvělé nájezdové úhly (někdy s toho jde až hrůza jakou mez to umí sjet). Daň a spotřeba přiměřené. Zásadní nevýhoda je, že i úplné "šroty" si prodávající stále cení cca na 50 tis. Dá se však vybrat, trochu zainvestovat a ten zážitek stojí za to. Jeho nástupce Jimny je srovnatelný, ale v 4x4 významně dražší. V mém okolí se teď rozmohlo cenově přijatelné, vlastnostmi dobré, Daihatsu Feroza. Je silnější než Samurai. Jezdilo se mi s tím dobře. Za výborné peníze je možné ještě sehnat Toyotu Corollu (kombík s náhonem v režimu full time a el. uzávěrkou). Musí to však být to starší provedení (asi do roku 1993 n 1994). Má zvýšenou světlost a mimo extrémy to vyjede hodně.

Autor: Jarda Březina | 07.02.2012 12:49
FRONTERA :-)

Autor: kesl | 07.02.2012 12:49
Náš německý host si koupil nový Pick-up Tata Telcoline, je to opravdu velké auto s dvoulitrovým motorem od mercedesů na naftu, a to auto stojí nové 250tis. Teď jsem koukal na jeté a r.2006, najeto 43tis.km stojí cca 160tis. To auto projede snad všude. L a L!
Jinak Fronteru jsem měl (dlouhou), byla výborná, ale pozor na typy motorů. Měl jsem štěstí na motor 2,5TDS....TDIčka se musela hlídat.

Autor: František Míka | 07.02.2012 12:54
Ještě jsem při doporučení Samuraie zapomněl na jednu výhodu, kterou předčí všechny teréňáky. Je to jeho váha. S pneu min 195 nebo lépe 205 to můžeš zvládat i v hodně měkkém podloží (bažině). To je k nezaplacení.

Autor: Václav Syrový | 07.02.2012 12:58
Otec má dlouhou fronteru 2,5 TDS.Já mám zase 2,2 DTI. Zatím vše bez problému oboje auta. Jinak u všech aut co nemají stálou 4x4 je první zima vždy krušná teda alespoň byla pro mě.Zvyknout si na sílu motoru a na to,že pokud nepřipnu předek a někde na silnici,kde je led,sníh nebo hodně velké kluzko tak jsou z toho hned hodiny.Tendle rok mě to vyškolilo hned na prvnim sněhu. :-) Ještě že ty škarpy nejsou tak hluboké :D

Autor: Roman Voříšek | 07.02.2012 13:08
Upřesním důležité informace:
- do revíru, resp. mého úseku to mám do 2km
- za rok toho na autě najezdím po revíru do 1000km
- cesty, které do revíru vedou, jsou v zimě udržované pouze pluhem a šterkem
- takže vliv soli na korozy vozu je minimální ( Samuraj, Niva)
- chci do auta investovat do 80.000 Kč
- využití 4x4 hlavně - přikrmování, transport zvěře a transport dřeva z lesa
- velikost auta by měla být taková, abych neměl problém s otočením se v lese mezi stromy a pařezy
- dostupné náhradní díly za rozumnou cenu

Tak nějak mi to vychází na NIVU nebo Suzuki Samuraj - akorát mi ta NIVA přijde uvnitř větší - v Samurajovi jsem jel a když se v zimě navleču, mám obavu, abych nemusel čekat v autě :-)

Autor: Vladimír Soukup | 07.02.2012 13:33
Romane, já mám Samurai pick up, velmi neobvyklá mutace vyráběná ve Španělsku a neměnil bych za jakékoli jiné auto. Moje požadavky byly stejné jako u tebe, krátké pojížďky "okolo komína". Takže motor 1,3 ložná plocha na jednu paletu, neuvěřitelné terénní schopnosti, levná údržba. Problém je koroze, já koupil 6let starý auto z D, celý rozebral a poměrně dost se muselo vyvařovat, jak říká kamarád mechanik, Samurai má korozi už v základní výbavě. Jinak nezmar, bezproblémové starty i při těchto teplotách, chce to pořádný gumy a vylezeš s tím i na strom. Zajimavé stránky : samurai.terenaky.cz .Na úvodní stránce je fotka toho pickupu. Niva není špatná, žrát bude o 2l víc než Samurai a hnije úplně stejně, nemá posilovač řízení a větší pov. ručení. Já bych scháněl zachovalý Samurai.

Autor: Martin Skřivánek | 07.02.2012 13:48
Vladimíre když koupíš nivu rok 2000 za 50tis tak samuraj 2000 bude stát 100tis.za stejné prachy mají nivy lepší plechy.pokud bude jezdit jen po revíru třeba ani stk a pojistku nepotřebuje.Dědo z lesa kdyby jste cokoliv potřeboval na dvoustovku tak se ozvěte,jsem pořád dlužník za tu knížku.

Autor: Děda z lesa | 07.02.2012 14:09
Martine, díky za nabídku.Spíše než ND bych potřeboval několik garáží, vše stojí na zahradě pod smrkama a vše mimo provoz - totál promrzlé.
Jediné venkovní jezdí Subaru Justy (bezproblémové zimní auto 4x4), rezervou je garážovaný loňský úlet (Š Superb II. 4x4).
S mobilitou nemám problémy, ani s opravami.
Jinak tady mám ještě několik psích knih, je-li zájem.

Autor: Radek Chadim | 07.02.2012 14:23
Já mám 20 let starou Vitaru. Žere to jak kyselina, když jsou tuny sněhu 50+ cm, tak chodím pěšky, protože mě moc nebaví se furt vyhrabávat, ale vždy jsem se teda zatím svépomocí vyhrabal, teď když jsou nízký teploty tak to startuje na 3 pokus, ale startuje, když jedu tak teď při nízkých teplotách občas něco zavrže zvukem, co jsem nikdy předtím neslyšel. Teď ty výhody: divočáka do velikosti 100 kg vedám dozadu - nemám tam zadní sedadla, stejně tak 5 pytlů obilí, na naše rozbitý polňačky, kdy často drhnu spodkem, tak pak mi není auto až tolik líto, neuklízím častěji než 2x za rok, za sucha vyjede taky lecos a vnitřek je o něco větší než u Samuraje, aspoň dle mého dojmu, ale 120 kg chlap se tam taky těžko skládá, ale na odvážení převážení je to auto v poho.
Na mírnější zimy, když člověk nenálítá kiláky a na špinavou práci je to dobré auto za rozumný peníz, i když jsou i lepší.

Autor: Jindřich Šimara | 07.02.2012 14:25
Mám již zmíněné Daihatsu Feroza,používána jak při myslivosti tak při zaměstnání(v lesnictví).Nemám v zadu sedáky a je z toho malá dodávka.
Vozím od zvěře,dřeva skoro vše.Jízda pohodová,ujede jako Samuraj.Bez poruch.
Cenově dostupné a výhoda je že se dá kličkovat mezi stromy a pařezy.

Autor: M.Bergman | 07.02.2012 14:28
Při volbě offroadu pro těžkou práci je podstatné aby vozidlo mělo :
1) karoserii na samostatném rámu (nesmí se vůz v terénu kroutit) nikoliv samonosnou karoserii jako běžné SUV které lze bez poškození využít tak na polní cesty
2) pevné nápravy (polonápravy v těžkém terénu velmi brzy odejdou)
3) redukční převodovku
4) uzávěrku alespoň mezinápravového diferenciálu
5) pro práci v lese a na úzkých lesních cestách je lepší kratší rozvor náprav (např. třídveřový offroad) atím pádem má i větší nájezdové úhly vpředu i vzadu
6) světlost vozu (výška podlahy nad terénem nejméně 22 cm)

U nás v horách se v opravdu těžkém terénu osvědčily většinou krátké verze Suzuki Jimny, Suzuki Grand Vitary, Mitsubishi Pajera a Nisanu, nepřekonatelný je i starý Samurai.
Současné dlouhé pickupy Mitsubishi které fasují zaměstnanci LČR mají sice dobrou průchodnost, ale v lese mimo cesty nejsou k ničemu. Ještě že mají naviják a dokáží se tak samy z problémů vytáhnout.
Osobně mám 20 leté zkušenosti v horách se Suzuki Vitarou (později Grand Vitarou) ale poslední verze od r.v.2005 už ty starší bohužel v obratnosti a průchodnosti nemůže překonat.
M.B.

Autor: kesl | 07.02.2012 15:17
Mirku, světlou výška 22cm má málokteré auto. Většinou je to cenťák či dva méně a v lese je každý cm znát. Dá se podstatně upravit vhodnými gumami. A guma je alfou a omegou průchodnosti terénem. Můžou být uzávěrky, koně, redukce a jak jsou nevhodné gumy, stejně se nejede.
Jinak se vším ostatním souhlas a přidal bych kvalitní naviják a kryty spodku. Ty ale snižují tu světlou výšku, takže diskutabilní... L a L!

Autor: Martin Skřivánek | 07.02.2012 16:43
Dědo z lesa to jste ve vatě když si jako úlety kupujete superba :-).čtyřkolka v superbu je myslím kombík,krásné auto.o knížky by zájem byl.to zamrzla nafta? dával jste do toho nějaké ty sračky nebo benzín?

Autor: Mirek Dosoudil | 07.02.2012 18:05
Vlastním Daihatsu Terios.Jsem opravdu spokojen.Malé, lehké, pětidveřové a celkem nehnijící auto.
Motor benzín 1250(dobré pov. ručení).Spotřeba - silnice 7 l, terén 10 l.
Myslím, že i cena ojetin je příznivá.Jediná nevýhoda je, že je těchto vozidel u nás málo.Jakékoliv běžné náhradní díly jsou však k sehnání dobře.

Autor: Děda z lesa | 07.02.2012 18:21
Martine, nedělám si vrásky, až pominou mrazy, vše se uvede do chodu, jezdit je pořád čím.
Našel jsem mj. i knihu od Fr.Housky - Lovečtí psi, jejich plemena a chov (1942).
Ale již nemám adresu, když tak na mail.
Superb už asi není pro dědky, brnká mi na nervy, když to na mě pořád "mluví", např.že nemám seřízený mobil s Bluetooth nebo mě to žene k pumpě, že mám dojezd jen 150 km (s tím vydržím ještě 2 měsíce jezdit).Ale ocenil jsem to, když mě auto upozornilo, že mu kuna okousala kabely...

Autor: Martin Skřivánek | 07.02.2012 18:41
Dědo samozřejmě bych byl rád za takové knižní skvosty ale řekněte si co za to.slivovicí jako abstinent pohrdáte tak něco vymyslete :-). jo superb je kočár,škodovka má dokonce letos dělat nějaký nový teréňák.

Autor: Petr Toman | 07.02.2012 19:37
Romane, jelikož neřeším tahaní dřeva z lesa, tak jsem to vyřešil čtyřkolkou 500ccm 4x4. Dojede kamkoliv, jezdím teď i po polích, malých cestičkách, kopec nekopec, kde ani auto neprojede. Mám i naviják, takže pokud někde zapadnu tak se často vytáhnu.Projede to i sněhem kolem 30cm, jen nesmí být na povrchu zmrzlý, to pak visím na břichu a plavu :-)

Když jezdím krmit, tak 2-3 pytle naložím jako zavazadla a spolujezdce, odveze to do 70kg a když potřebuji náhodou někdy více, pak zapojím vozík.

Jedinou nevýhodou je to, že v zimě je na tom sakra zima :-), ale s dobrými rukavicemi a čepici se to dá vydržet. Jezdím s tím krmit i teď v tomto počasí a to co s tím objedu za hodinku a půl bych po "vlastních" řešil půl dne.

Pokud to máš do revíru 2,5km..tak jsi tam stejně rychle jako autem a jsi k tomu i mobilnější.

Autor: M.Bergman | 07.02.2012 21:01
Pro Ervína Kesla: jen tak pro zajímavost jsem zašel proměřit světlost u Grand Vitary (ročník 2004) a světlost v nejnižším místě t.j. pod zadním diferákem činí 24,5 cm. Ale je pravdou, že Suzuki je obuta v zimních 225/80, tudíž profil těchto pneu taky zlepšuje světlost o nějaký ten cm. Pro kontrolu jsem si v garáži změřil i BMW X5 a to má světlost 20,5 cm. Přesto se do těžšího terénu toto SUV moc nehodí. Ne, že by jej aspoň z větší části nezvládlo, ale mechanika podvozku a spojka by to asi odnesly jako první. M.B.

Autor: kesl | 07.02.2012 21:17
Tak to tedy koukam a jsem zase chytřejší...mám to spíše s technické dokumentace, kde opravdu světlá výška nad 20cm značí dobrou průchodnost. Dík za info a půjdu si změřit svoje auto :-) L a L!

Autor: kesl | 07.02.2012 21:27
Tak jsem tam mrkl a podle papírů má Vitara 20cm a Grand Vitara dokonce jen 19cm, ale podstatné je to, co člověk skutečně naměří. Teď se pod tím válet nebudu (stojí venku), ale zítra to přeměřím :-))) L a L!

Autor: Harald Altmann | 07.02.2012 22:07
M.Bergmane, myslím, že ta Vitara bude pod motorem nižší. Odhadnul bych to na 20 cm při otypovaných pneu. Já mám na Pajeru sport pod zadním diferákem 23cm, ale pod motorem je jen 21. Je to dáno pancéřovým krytováním (sériové vybavení) které chrání choulostivá místa (vana motoru, převodovky).

Autor: Pavel Toman | 07.02.2012 23:40
TO:BIG BROTHER: ABRAXAS je ABRAXAS :-)

Autor: Karel Nusl | 08.02.2012 07:45
Já to vidím takto: je to jako s flintama, každej má tu svou a nedá na ni dopustit. Moji známí mají: Suzuki GV, Kia Sportage, Opel Frontera, Mitsubishi L-200, Toyota Hillux, Suzuki Samurai, Lada Niva a já mám Suzuki Jimny. Všem tyto auta slouží ke spokojenosti, takže nelze paušalizovat co je nejlepší. Osobně bych se více než na značku zaměřil na stav a historii auta a ihned po koupi nechal vyměnit všechny náplně (motor,převodovka,rozvodovka,diferenciály) a nechal auto proklepnout nějakým odborníkem. Pro mne je nejlepší Jimny protože ho mám :-). Do honitby to mám 9 km, jezdím max. ve dvou a psa mám jezevčíka, takže mi velikost stačí (pokud ne mám káru a nosič), je prostě malinkej. Spotřeba 8l silnice, 9l lehký terén, 10l sníh a bláto, vír v nádrži - kára, siláž, terén. Jinak zapadnout se dá i s tankem.

Autor: kesl | 08.02.2012 09:05
Schválně jsem nechválil svoje, protože si ho málokdo koupí, a to ne kvůli ceně (bylo mnohem levnější, než většina vyjmenovaných Karlem Nuslem), ale prostě proto, že se musí dovézt z úséá. A my máme prostě firmu na dovoz aut.
Kdybych měl ale opravdu nestranně a fundovaně poradit (i když se to dělat nemá), napíši toto:
Romane, najdi opticky v pořádku Samuraje na netu (pokud možno se serviskou, či historií), nejlépe na mobile.de, vyhni se bazarům a Itálii (doporučuji Belgii, Německo a Rakousko) a hledej rok výroby kolem 99 a individuálního prodejce. K ceně přičti cca 8tis. za dovoz a přihlášení a většinou se trefíš. To je jedna možnost. Druhá je najít auto v Česku, ale též bych se vyhnul bazarům. Včera jsem na to koukal a jak v evropě, tak v Česku jsou zajímavé vozy. A pokud tomu nehovíš, vezmi si dobrého mechanika, nejlépe kamaráda.
Tvé auto je takovýto Samuraj, já bych volil stejně. L a L!

Autor: Miroslav Šafr | 08.02.2012 15:25
Já používám Suzuki Vitaru 5 dv. r.v.94, mám ji asi 5 let a jsem spokojen. Zapadl jsem pouze jednou do velké závěje sněhu. Poté jsem si koupil i sněhové řetězy, které jsem však zatím nepoužil. Jezdím však jen do O,5m sněhu, poté si cestu raději protáhnu traktorem nebo chodím pěšky na sněžnicích.
Kolega má starý Fiat Panda 4X4 a je až neuvěřitelné co vše s ním projede a jaký je to pracant. Hospodář má Suzuki Samuraje, takového většího s boudou v dieslu. To je také nezmar, asi nejlepší typ. Toho malého benzíňáčka měl jeden kolega léta a létal s ním všude i po hlubokém zmrzlém sněhu. Teď má nějaké Mitsubishi a nechává si stále prohrnovat cestu ke krmelci nakladačem.
Dva roky jsem měl k dispozici i Ladu Niva 1.6 benzín s karburátorem, je to tank, ale dal bych přednost něčemu lehčímu.

Autor: Roman Herold | 08.02.2012 16:37
Já mám taky Vitaru r.v.93 a spokojenos. Startuje i teď v mrazech na poprvé sice taky sem tam něco zavrže ale jede to pořád. Memáme žádnej těžkej terén polní cesty nějakej kopeček sněhu moc není takže projedu všade.Udělal jsem si na kulu nosič takže prase nemusím zvedat do kufru což je výhoda oproti když jsem to tahal do kufru octavky a to nepočítám proraženou vanu(o půlnoci a manželka musela pro ně jet to jsem si vyslech co všechno jsem) utrhaný plasty pod motorem a při sněhu zastavení u krajnice a už se to nerozjelo.Takže pro lehkej terén v pohodě.

Autor: Vladimír Soukup | 08.02.2012 17:13
Romane jeden typ na Samuraie, který je zrovna renovován a bude na prodej je na offroadforu :http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=56062

Autor: Jan Heger | 08.02.2012 19:20
Mít chechtáky, tak ho beru hned. :)
Jako snad budoucí myslivec bych si ho chtěl pořídit, je to můj sen. Na práci, na odvoz zvěře, na dřevo a hlavně na blbiny ve sněhu, to já miluji:)

Autor: Jaroslav Tatalák | 08.02.2012 21:08
Vypadá to pěkně až na tu váhu.Na výkon motoru sebou táhnout minimálně metrák navíc, nevím,nevím.

Autor: Martin Skřivánek | 08.02.2012 21:57
vždycky se mi líbily malé auta samuraje,nivy,vitary a teď se mi začaly moc líbit auta s korbou,L200,Navara,Hilux.ta korba je strašně praktická.

Autor: Děda z lesa | 08.02.2012 22:16
Pravda Martine, jinak už je to na cestě + A.Mikula - Práce psa při lovu (1975).

Autor: kesl | 08.02.2012 22:48
Viděl jsem kapotovanou čtyřkolku (takový traktůrek) se sklápěčkou a navijákem. Žádná předělávka. Bylo to do lesa zajímavé vozítko. Ale kam s pejsky? L a L!

Autor: Leon Zumr | 08.02.2012 23:01
Martine líbit se můžou ale chce to mít na nový tím že to je pracovní auto tak je problém ho sehnat ve slušným stavu a já jsem koukal na 5-7 roku starý a to je katastrofa kór když to je firemní

Autor: kesl | 08.02.2012 23:07
Hodně lidí si pořizuje auto s korbou třeba proto, že mají chalupu a potom to auto je celkem v cajku. No a jestli je pracovní auto pravidelně servisováno, tak bych neviděl problém... Spousta firem má tato auta na lízu a servisovaná prostě musí být. Kolikrát si je ti šoféři kupují ojeté pro sebe, nebo známé. L a L!

Autor: Rudolf Husák | 08.02.2012 23:36
Přidam svoji zkušenost a názor, přesně jak píše Míra Šafr.Nejideálnější auto pro myslivost jaké jsem kdy měl,stráně a kopce u Sázavy,
byla moc pěkná Fiat Panda 4x4 obsah 900,málo jetá,lehká a do terénu měkká.Spotřeba malá,špičkový startování,vše jdnoduchý vymyšlený,úzké pneumatiky,tahala občas bez problému velkou káru,nikdy jsem s ní nikde nezapadl,všude ze sněhu se vyhrabala,nenáročný auto a moc pěkně se stím jezdilo.Prodal jsem ji ve chvilkovém pomatení smyslů někam do Prachatic,do soukromé honitby,ten chlap ji na mě doslova vyžebral.Měl jsem od té doby nové Suzuki Jimmi ale pro mě hrozně malý a tvrdý auto.Vím je to typický offroad a v terénu nemá konkurenci,manželka s tím jezdila 10 km do práce a já jen do lesa,na obnovy,krmení atd.,obsah 1,3 a spotřeba v terénu veliká,šel z gruntu.Teď mám do terénu i na silnici Hondu 4x4 CR-V,je velká prostorná,pohodlná ale do terénu dost těžká,kor když je hodně sněhu,problém se jen někde otočit, tak moc trpí.Nevýhodou je že nemá redukce,má rychlou jedničku i zpátečku a huntovat ji někde ve stráních a kopcích nad přehradou nechci, asi by to brzy odnesla spojka,je to výborný na silnici ale terén jen lehký, není to offroad do těžkého terénu.Líbí se mě NIVA,Leninovy sáně,kamarád ji měl,tu novější,vysoká průchodivost v terénu,pohodlná,v těžkém terénu dost velká spotřeba,předělat na plyn??,je to jen vlastní zkušenost.

Autor: Harald Altmann | 08.02.2012 23:55
Rudolfe, ten Tvůj auťák je SUV. To nemá s terénem nic (nebo málo) společného. Teréňáky jsou Niva, Samurai, Jimny, Land Rover Deffender, Mitsu L200, Toyota Hilux, moje Pajero, Ervínova Toyota apod. Nic ve zlém. V pátek pojedu z Hustopeče ( u Brna) a ozvu se Ti. Budeš-li mít čas, stavím se. Zavolám.

Autor: kesl | 08.02.2012 23:55
http://auta.yauto.cz/fiat-panda-1-2-4x4-1233248.html.......vypadá velmi dobře.

Autor: Harald Altmann | 09.02.2012 00:15
Ervíne, nepropaguj Pandu. I když..... Asi je stejně dobrá, jako všechna malá autíčka. Před 14-ti dny jsem koupil drahé polovičce Suzuki Ignis. Samozřejmě ve 4x4. Myslím na zadní kolečka. V 15-ti centietrovém sněhu nemělo na letních pneu problém. Netroufnu si sice to, co s Pajerem, ale průchodnost terénem to má, vskutku, vynikající! Omezuje to jenom světlá výška a pneumatiky.

Autor: igman | 09.02.2012 00:52
Dobrú robotu nám odvádza krátka / 3.dverová RAV IV/ 2. litrový motor trocha viac sežere, na dobrých gumách to prejde veľa a to pohodlie v nej...

Autor: Vít Pátek | 09.02.2012 01:36
Tak jsem to vlákno pročetl až do konce, zvědav, zda se "moje" značka objeví a s překvapením konstatuji, že ani jednou. Tak doplňuji "do sbírky" větších terénních aut - pickupů - ještě Ford Ranger, "globální auto" vyráběné v kooperaci s Mazdou v Thajsku (u mě model 2006 z druhé ruky za asi 160 t. bez DPH). Klepaje na nehořlavý materiál konstatuji: od -25 do +40 start vždy na jedno škrtnutí klíčkem, co je u mě, ani jedna porucha, o motoru 2,5 TD mechanici od Forda tvrdí, že dosud neměli příležitost vyzkoušet, jak se opravuje, kdyby náhodou, tak servis u Forda je tradičně relativně levný, samozřejmě rám, velmi-velmi odolný podvozek (vpředu sice polonápravy, ale bytelné "náklaďákové" a odpružené torzními tyčemi, vzadu pevná s listovými pery), světlá výška jak se patří (jen manželka menší postavy nadává, že by se k tomu měly přistavovat schůdky jako do letadla), jednoduchý přiřaditelný náhon vpředu (jen do terénu na kluzký povrch), na kterém se takřka nemá co porouchat, redukce, spotřeba při lehké noze 8,5 - 9 l, v zimě do 10 (se zahrnutím ježdění v terénu, ale převážně bez těžkého nákladu), korba i u verze doublecab pojme vše možné (uvnitř cca 1,5 x 1,5 m, tuna nákladu bez problému), utáhne víc než 3 tuny, s pneu Bridgestone Dueler AT se zatím vyhrabal všude, kam jsem si troufl. Pravda, je to kus auta a všude co Samurai či Jimny se nevleze. A na dálnici se moc nehodí, sice 130 klidně jede, ale to už zdaleka ne jen za těch 10...

Autor: Jan Šlosar | 09.02.2012 07:40
Přispěji i svou troškou, ikdyž se mezi Pikapama nechytám. Měl jsem nějakou dobu SsangYong Action sport v doublu. Vyrábí to korejci a jsou v tom motory od mercedesu. Vcelku fajn, vyjede to hodně a na sněhu taky super. Na korbě nástavba pro psiska.Když bylo potřeba vešlo se tam dost. Jinak už 3 roky jezdím Octavií 4x4 combi. Mám na ni paket pro špatné cesty takže jsem na výšce Scouta a ještě mám v plánu 20mm zvednout. Zatím jsem neměl problém nikde v revíru.Občas za ní táhnu 3metrovej vozejk, když jezdím do Brna pro kuřata a jen si brouká.S károu plnou dřeva jsem omezen stejnak průjezdností vozejku a když složím sedačky v autě tak do kufru toho narvu víc než na vozejk.

Autor: Martin Skřivánek | 09.02.2012 07:55
Dědo děkuju. Panda i kdyby zapadla tak ji snad dva chlapi přenesou :-).ty auta s korbou se mi líbí že třeba bordel z krmení se nedostane dovnitř.

Autor: Luboš Čanda | 09.02.2012 08:02
Tak něco pro Romana, který s tímto začal - pokud přemýšlíš o NIVÉ, jak je zde psáno, je to tank a nenechá tě ve štychu, akorát toho moc na vozejku neuveze, pak je lepší SAMURAI, chceš li větší auto, VITARA, RAVka, Terano nebo něco z této kateorie, a pak jsou na řadě Pajera, Patroly, Terracany event. i ten Ranger. A pak je optimální traktor. Pokud můžu z vlastní zkušenosti - NIVA pouze do terénu, na silnici jsi lapák na kontroly Policie, ale opravdu tank, a pokud by ti nevadilo, že se v tom budeš muset častějc hrabat a dát ji do pořádku, tak neváhej. Měl jsem ji 5 let v terénu pod Jizerkama ( myslím, že pan Altmann je taky odsud) a krom koroze a nějakých čepů (ale koupíš za hubičku) to je držák.
Protože teď potřebuji jezdit větší dálky, pořídil jsem VITARu, a když udržíš v paměti, že je o dva cm nižší než NIVA, nemám zatím žádný problém. A jestli můžu, tak lepší do terénu starý systémy přiřazování redukcí nebo špéry manuálně.

Autor: martes | 09.02.2012 08:08
Kamarádi,rok a půl mám Grand Vitaru2,0Td.Chtěl jsem větší auto pro rodinu a na myslivost.U nás ,,Vlašimsko,, zas takové terény nejsou,a tak tam kde jsem měl dřív s feldou problém,dneska pohoda.Zdravím. Zdenek.

Autor: Martin Skřivánek | 09.02.2012 08:29
Luboši proč by niva nic na vozíku neuvezla? dám redukci a jedu,nejvíc jsem uvezl na vozíku 880kg (váženo,štěrk),plný vozík siláže běžně a o ničem to neví nedávám ani redukci.

Autor: M.Bergman | 09.02.2012 10:11
A co tak traktor ? Naši sousedé z podhorské honitby levně koupili a používají starší lehčí Zetor, kterému na návěsnou hydrauliku namontovali odnímatelný systém s korbou 1,5 x 2,5 m z přívěsného vozíku a dopředu naviják. Tím, že se pohybují většinou mimo veřejné cesty nemusí mít ani SPZ a žádné poplatky. Pokud někdy potřebujeme odvézt vysokou, střelenou v hodně nepřístupném terénu, pak je voláme a traktůrek ještě nikdy nezklamal. Zapadne-li, nebo se dostane do většího náklonu, pomůže si navijákem nebo hydraulikou. Neco podobného jsem viděl loni na podzim v Jeseníkách, kde jeli myslivci s podobně upraveným malým Lakatošem (korba vpředu, kde byla původně na hydraulice vidle, nebo drapák). Když jsem viděl ten terén, moc jsem pochyboval že vyjedou, ale dali to bez problémů. M.B.

Autor: Luboš Čanda | 09.02.2012 11:15
Pro Martina Skřivánka - ty starý 1,6 karbec měli povoleno 250 kg, já neříkám, že při redukci netáhla, akorát, pokud se takto zatěžovala, tak elemnty zadní nápravy, hlavně ty uchytový šrouby stabilizátoru do podlahy se vymrskávaj, a pak řeší vyvařování v kastli. jinak souhlas při redukci táhne, ale po silnici to policajti dobře vědí - já s tím měl právě tehle problém.

Autor: kesl | 10.02.2012 10:05
Haralde, když tady tu pandu všihni chválí, tak jsem si neodpustil mrknout se na web. Já jsem v tom v životě neseděl, ani nevím, že je i ve čtyřkolce, tak jen pro vlastní poučení....ale třeba poměr cena-výkon a když to má servisku...prostě nevypadá špatně a někomu může udělat dobrou službu :o) Osobně bych šel do Samíka, ale jen kdybych měl druhé na silnici. Jo a mrkni se na tu TATU, jak jsem psal dole. Cena-výkon neskutečné a u nás vyzkoušeno. L a L!

Autor: Miroslav Šafr | 10.02.2012 10:46
Já bych dal opravdu přednost malému lehkému autíčku. Heralde vůbec bych tu Pandu nepodceňoval, možná tvé Pajero v určitých situací strčí do kapsy. Samozdřejmě mluvíme stále o druhém vozu pro využití v myslivosti ap. se slušnou pořizovací cenou.

Autor: Vladimír Soukup | 10.02.2012 11:09
Parádní přibližovadlo pro revír by byl John Deere Gator XUV, něco mezi čtyřkolkou a malým pickupem, navíc se na to dají dát i pásy do sněhu. Jenom ta cenovka by musela mít o jednu nulu míň. Je to k vidění v testu auto moto revue na čt, dá se to dohledat v archivu.

Autor: Jindřich Šimara | 10.02.2012 14:17
Pánové moc rad jste Romanu nedali,přečtěte si zadání dotazu!Těžko bude používat nějaké čtyřkolky a Pandy na tahání dřeva.
Já jsem se dříve taky rozhodoval,auto na práci v lese,myslivost atd.
porovnával jsem Vitaru,Nivu a Daihatsu Ferozu ta nakonec vyhrála.
Vynechal jsem Samuraje jelikož s ním se převrátil kamarád s vozíkem dřeva.Je to lehké,krátké nestabilní.Niva hrozně poruchové.Zbyla Vitara a Feroza.Porovnal jsem výšku, průchodnost a vyhrála Feroza,Vitara je nízká.
Mám ji již 6 let a bez problémů.

Autor: Leon Zumr | 10.02.2012 15:16
no já jsem pořád sháněl pik up a nakonec po proježdění dobré porce km se jedu podívat na Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 Limited projede to hodně a smečka se tam taky vejde :-)

Autor: Radek Chadim | 10.02.2012 17:00
Já s Vitarou do lesa pro dřevo jezdím, občas se s ní dá i něco přiměřeně velkého vytáhnout, když dám pomalou na všechny 4, tak to vyjede lecos a o pařezy to moc nedrhne, ale jezdím opatrně a nepřeceňuju stroj, ani svoje vlastní síly a řidičské schopnosti. Já mám třídvěřovou s plachtou a třetí dveře mám imrvére otevřené, tedy tu plachtu, protože furt mi nějaký kus dřeva trčí lehce ven, s prázdnou domů jedu málokdy a nerad :-). Dřeva se do dvojky nijak zvlášť moc nevejde, ale když vezmu vozejk za auto, je toho o trošku víc a na větší várku mám traktor s malou vlečkou, velkou vlečku pak musím vždycky někde ukrást-tedy vlastně vypůjčit :-).

Autor: kesl | 10.02.2012 20:39
Ještě by mě zajímalo (nechci nové vlákno), jak udržujete všechna ta autíčka v těchto mrazech v chodu. Já mám do lesa benzín, ale pracovní silniční dvoulitr sdi a pod mínus dvacet nechce a nechce...L a L!

Autor: Leon Zumr | 10.02.2012 20:44
no nevím vždycky jsem natankoval shell a žádnej problém nebyl ani na šumavě že by se zhoršily ? letos po dlouhý době mám jenom benzíňáky ale jednou jsem byl línej a natankoval u hypernovy a byl jsem v prd... i při -10 jaká to byla kvalita :-)

Autor: rici czech | 10.02.2012 21:27
Pokud je nejhůř tak před startem strčím pod diesla pod motor horkovzdušnou pistoli tak nastavenou at netaví a nahřeje olejovou vanu ,dost to pomáhá ale je to i o držku:-) Bacha at to neblafne:-)

Autor: Pavel Toman | 10.02.2012 22:44
někde jsem četl,že se trojnásobně zvýšil dovoz LTO,ale že by stát nějak výrazně barvil,tak to zatím ještě neví....bůh ví,co kde tankujem ....:-(
Jinak felicia pick-up 1,9 diesel v minus 20 a více-na drc :-)

Autor: Dvořák Mirek | 10.02.2012 23:28
Dal jsem do fotek Nivu jak vozíme dřevo. Jako reakci na to, že niva moc nevytáhne , je potřeba říci že máme upraven závěs.
místo zadních pružin by se hodily nafukovací měchy, ale nebudeme to přehánět,Ruský stroj něco vydrží, kolikrát až se divím -)

Autor: kesl | 10.02.2012 23:37
Já myslel třeba pár litrů benzínu přimíchat do nafťáka...prý to dělá divy :o)))

Autor: martes | 11.02.2012 07:10
Ervínne, je to pravda.Do nádrže 2l naturalu a točí to.Poradil mi to švagr.Je automechanik a děká to tak do feldy D. Zdenek.

Autor: Vrba Frantisek | 11.02.2012 08:11
Kdysi jsem jezdil s Barčou Pv3s,a ta startovala v zimně jedině když jsem jí přečetl zapálené Rudé Právo,nebo kus pucvoly namočené v naftě.Potom mně kámoš donesl nějaký sprej který používaly u ČD na startování lokomotiv.Stačilo krátce střiknout do sání a pokud startér motor protočil okamžitě chytl.Ted jsem koupil do Clia 1,9 zimní naftu.novou bateku a ta mrcha chytá jen nerada.Podle kouře a zápachu soudím že ta nafta je něčím říznutá-nějaká řepkovice a podobně.

Autor: Nikola Rýdl | 11.02.2012 08:21
Já mám suzuki jimny, r.v. 98 a velká spokojenost. Je to dělník, je spolehlivý. Po silnici jezdím za 7,5l, v terénu nebo s vlekem o něco víc. Odtahal jsem za ním veškerý materiál na stavbu, i 11metráků šťerku na vozejku. Nechtěl bych auto bez redukcí. Do lesa neskutečný pomocník, jak na dřevo, tak pro zvěř. Přikoupil jsem k němu nosič na zvěř, taktéž velmi praktická pomůcka.

Autor: Miroslav Šafr | 11.02.2012 08:22
Vitaru mám v benzínu, Octavii a traktor disel. Vše startuje v pohodě, tankujeme u levné vesnické pumpy. Do nafty přidávám ještě za těchto mrazů trochu aditiva navíc. Kupuji to v mototechně asi za 200Kč a vydrží to na celou zimu. Mám však všechny vozy garážované, teplota v garáži v těchto mrazech okolo - 6C. Přes den jezdí Octavia s přítelkyní do večera do práce kde stojí venku. Podmínkou však je dobrá baterka.

Autor: milano | 11.02.2012 08:32
Leone, tak jak jsi dopadnul s tím Jeepem Grandem ? Budu pořizovat také čtyřkolu a Grand je velkým favoritem.Osmiválcový 4,7 motor by měl být dobrou volbou, pokud se to tedy dá do sekvenčního plynu.Jinak to žere i trávu kolem silnice. M.P.

Autor: kesl | 11.02.2012 10:30
Dávali jsme éter do sání u náklďáků. Dělá to někdo i u osobáků? A jakou máte u lesních aut spotřebu? Mám čtyřlitrový benzínový šestivál, v létě 13 a v zimě 14 litrů...Ale pořád (v létě s vlekem 14). L a L!

Autor: milano | 11.02.2012 10:57
U P V3S pomáhá hodně, když se jí dá k sání zapálené Rudé Právo při studených startech. U naftových osobáků by mělo pomoci přidání aditiva do paliva, ale ta nafta by měla mít teplotu alespoň 5 stupnů plus, v době míchání.Mám 2 litrový HDI a při mrazech více jak 16 stupňů se mu pravda moc nechce, ale zatím vždy naskočí na třetí pokus.Dobrá baterka je samozřejmostí. M.P.

Autor: milano | 11.02.2012 11:00
Motor u Jeepa 4l, nebo 4,7 si klidně řekne o 16 litrů benzínu, ten 4l je šestiválec a 4,7 osmi. Je to dost, ale zase to jede.:) M.P.

Autor: martes | 11.02.2012 11:43
Dnes ráno -24 a auto nenastartovalo.Chybička se vloudila.

Autor: M.Bergman | 11.02.2012 11:46
Chlapi pozor na ten benzin do nafty! Kdo máte turbodiesl po r.v. 2008 (je jedno zda němce nebo francouze) pak si s 90%-ní pravděpodobnností přidřete mechaniku vstřikovačů. A výměna = cca 15 tis. za jeden. U mě ve firmě tak loni kolegové odrovnali 2 Passaty a Octávku. A to byly mrazy mnohem nižší a lili jen cca 1lt. Naturalu do plné nádrže. M.B.

Autor: Leon Zumr | 11.02.2012 12:25
v podnělí to jdem přepsat je to Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 Limited WJ dotažený ze švýcar tak je čistý to co už jezdí dlouho tady je dost problematický a byl jsem se stím projet i v lese a spořeba byla podle počítače 12,6 tak že do 14 podle mě v pohodě ale když mu naložíš tak se nesmíš na počítač koukat :-))))) stejně to ale nechám předělat sekvenční vstřikování LPG teď mají ve Skalici akci tak to je za 32800

Autor: Michal Brabec | 11.02.2012 14:54
Tak tohohle Jeepa jsem měl kdysi taky. Na vysokým podvozku, obrovský balóny se špalkama. Monstrózní pohled. Spotřeba taky. Na silnici jsme na sebe museli řvát, jakej to byl hukot. Jen k tomu plynu jsem se nedostal a to je víc než nutný:-))))

Autor: milano | 11.02.2012 17:05
Leone odkud jsi ? Ta cena za sekvenci Lpg je dobrá.Auto jsi přivezl sám nebo přes někoho ? Dnes je Wj za dobré peníze, ale chce to o těch autech něco vědět.Má převodovku Quadra drive ? Když tak napiš prosím na klicov.pech@seznam.cz.Potřeboval bych poradit pár věcí, díky. M.P.

Autor: Joska | 11.02.2012 18:46
Václave a další Fontéráci, na jakých gumách jezdíte? Mám taky Fronteru A krátkou a potřebuji ji nově obout, poraďte.

Autor: Harald Altmann | 11.02.2012 20:39
Miroslave, že by mi Panda "přeprala" moje Pajero sport v terénu, tak o tom vůbec neuvažuj! Je nižší a o dost. To je jeden z hlavních nedostatků v teréním provozu. Auto pro využití v myslivosti musí vozit krmivo do revíru. Nedovedu si představit Pandu v 15-ti cm sněhu s půltunovou károu řepy či siláže. Pokud budeš jenom lovit, pak je Panda asi dostatečná na dojetí do revíru. Ale já myslivost beru kompletně se vším.

Autor: kesl | 11.02.2012 20:53
Než přijedu do Roudné, přezuju mýho Pepé na betelný špalky a pak si to tam někde můžeme oprubovat. To budou ukázky! Co vy na to, účestníci srazu? Myslím všechny auta, co tam budou. A jestli bude "chcát a chcát" jako loni, tak to budou dobrý bahna :o)))) L a L
Jo, a na dlouhé Frontéře jsem měl GoodYear Wrangler Ultragrip za majlant a potom myslím Coopery za hubičku a odváděly stejnou práci (kromě sněhu)

Autor: Miroslav Šafr | 12.02.2012 09:22
Hery, vím že tě těžko přesvětším o kvalitách Pandy když jsi ji nikdy neviděl v provozu v našich podmínkách. Sám bych tomu nevěřil, kdybych to už spoustu let nepozozoval na vlastní oči u kolegy který s ní jezdí denně po revíru. Třicet až padesát centimetrů sněhu pro ni nic neznamená, nepropadá se totiž a jezdí po něm. Když náhodou zapadne v závěji nebo na nějaké překážce, podhází si lopatou pod kola sníh a jede dál. Kam nedojede, tam doskáče:). Nechci nějak preferovat tento vůz před off-roudy zvučných jmen, ale do našeho kopcovitého terénu v bezmála 800m n. m. je to ideální levný druhý vůz.

Autor: kesl | 12.02.2012 09:38
Můj soused Pandu 4x4 používá do lesa snad 15 let. Je velice nešikovný a, jak bych to řekl, spořivý. Už je v důchodu, ale pořád jezdí, jezdí a jezdí. To jeho auto je tak nevzhledné, že bych měl zřejmě blok si ho od něj koupit. Ale právě proto to asi bude držák... L a L!

Autor: Leon Zumr | 12.02.2012 12:06
na exploreru mám General Grabber AT2 255/75/15 a žádnej kravál to na silnici nedělá na zimu se tam dají nastřelit hřeby má to už připravený otvory a na blátě a písku taky pohoda jenom jednou jsem musel použít v lese kočku když mi ujela prdel na jílu ze svahu a zdechla elektrika na připojení předku
http://img.fotoalba.centrum.cz/img7/8483/24898483_1_ouadj2cb.jpg

http://www.generaltire.com.au/tires/T5/Grabber-ATsup2-sup

Autor: Martin Skřivánek | 12.02.2012 12:30
já jen pro zajímavost,za dva roky mně opravy na nivě stály 44tis. benzín se do nafty přidával myslím že to bylo 5%.

Autor: Leon Zumr | 12.02.2012 13:27
to jsem nedal ani do explorera když nepočítám gumy a to jsem nechal udělat komplet novou převodovku kde je původní jenom obal

Autor: Dvořák Mirek | 12.02.2012 13:29
Martin Skřivánek.. co jsi tem na nive všechno delal? za 44 tisic ?

Autor: Leon Zumr | 12.02.2012 13:55
Milane na mail jsem ti napsal žádná reakce tak že je to wj s Qvadra-drive a hlavně když hledáš auto s automatem tak si prohlídni množství zabarvení a zápach oleje v převodovce

Autor: Martin Skřivánek | 12.02.2012 13:55
no asi všecko.co byla tak nejblbější porucha tak mi upadlo přední kolo.a to je suma bez práce,za dva roky se opravovala 123 hodin.

Autor: Harald Altmann | 12.02.2012 17:09
Leone. Ty gumy co předvádíš jsou dobré do písku, sněhu, stěrku a na suchý podklad. Jakmile s tím vjedeš do podmáčených luk, vzorek se zasviní trávou a je konec. Stejné je to na blátě. Nefungují tak dobře. Toto jsou pneu do terénu: http://www.tiptyre.cz/pneumatiky/protektor/offroad-celorocni-14palcu/Black-Star/guyane-185-80-R14-102N.html nebo tyto: http://www.tiptyre.cz/pneumatiky/protektor/offroad-celorocni-15palcu/Black-Star/caiman-33-1250-R15-104N.html

Autor: Děda z lesa | 12.02.2012 18:22
Pravda, také jsem se nechal nalákat na na pořádné špalky (Matador 31x10,5x Rl5), celý rok v pohodě (mimo mokrou trávu), ale v zimě na uježděném sněhu nebo náledí se nedá téměř jezdit ani s 250kg zátěží na korbě.

Autor: M.Bergman | 12.02.2012 18:38
Z vlastních zkušeností : Již od r. 2005 používám celoročně jak na Suzuki GV (v profilu 80), tak na BMW X5 (v profilu 65) pneu Dunlop Grandtrek SJ 6. Jsou sice primárně určeny na zimu, ale běžně vydrží celoroční provoz (minulá sada udělala 43 tis. km). Bezkonkurenční na led a zmrzlý sníh, v létě pak vynikající na jakýkoliv podmáčený terén. Na asfaltu absolutně tiché a běžně např. na bavoráku snášejí 200 km/h¨. Mají vysoký samočistící dezén v němž jsou zalisovány plastové hřeby. Cenově jen mirně nadprůměrné. M.B.
Např.:
http://pneu.extralevne-pneu.cz/index.php?detail_pneu=000000000010045664

Autor: Leon Zumr | 12.02.2012 19:07
Haralde já je mám na autě tak vím co dokážou ale jestli jezdíš v půlmetrovým blátě tak jsou lepší šípáky :-)
na subaru jsem měl Dunlop Grandtrek SJ 6 celoročně a fakt vydrží hodně a nikdy jsem nezůstal viset a bylo jedno jestli to bylo bláto nebo sníh

Autor: Leon Zumr | 12.02.2012 19:21
lehká ukázka co dokážou podle řidiče a s jakejma drapákama se může člověk zahrabat :-)a díky tomu že jezdím i po sinici mi jsou MT na dvě věci
http://www.youtube.com/watch?v=SANOGo43aHk
http://www.youtube.com/watch?v=X-5Z4XBCkcE

Autor: milano | 12.02.2012 19:23
Leone děkuji, napsal jsem na e-mail. M.P.

Autor: Harald Altmann | 12.02.2012 20:08
Leone, nevím, jak mám chápat ta videa. Jestli jsi chtěl tím prvním videem ukázat, jak jsou ty pneumatiky k ničemu, tak jo, pak to chápu. Aniž by se zabořili (jezdilo se víceméně po zpevněných cestách namočených deštěm, tak auto nejelo a jenom díky umění řidiče auto někam dojelo. Naproti tomu pneu z druhého videa (které se zahrabaly v těžkém terénu) by v terénu z prvního videa jely téměř ve všech situacích bez zařazení 4x4. A o tom to je.
U nás v honitbě nemáme krmelce u cest a ani zvěř nestřílíme na cestách. Kolikrát je třeba vjet do silně podmáčeného terénu-hlavně jaro a podzim. Pak jsou pneu s jemnějším dezénem k ......
Nevím sice, jaké Subaru jsi měl (máš), ale nevím o žádném Subaru Off Road. Jsou to, maximálně, SUV (Forrester). A tam, kde zahrabeš Subaru, tak tam končí nezpevněná vozovka a po dalších 100m začíná terén! :-)

Autor: Leon Zumr | 12.02.2012 20:16
ty gumy byly stejný jediný rozdíl byl v řidiči a na té dodávce byli MT a taky to zahrabal ale jestli jezdíš jenom v lese tak MT jsou výhoda měl jsem je na troopru a v lese pohoda i s vlekem 2x2m plným dřeva ale na silnici na velký H..

Autor: Harald Altmann | 12.02.2012 20:25
No, téma je auto do lesa. Tudíž jsem předpokládal, že do lesa by měly být i pneu.
Na prvním videu jsou univerzální pneu a v žádném případě nejsou stejné, jako ty drapáky na druhém videu. Na druhém videu není porovnáváno umění řidičů, ale "umění" aut. A určitě byli řidiči podobných kvalit.

Autor: Tomáš Peroutka | 12.02.2012 20:45
Zdravím, po přečtení všech příspěvků musím konstatovat, že jsem se zatím většině popisovaných problémů se svojí Grand Vitarou úspěšně vyhl a pokud řeším pneu, tak jedině Bridgestone Blizzak, letní i zimní jsou super. Podotýkám, že do půlmetrového bláta nejezdím, radši se projdu pěšky a navíc se mi pak nechce umývat auto.

Autor: František Míka | 13.02.2012 11:19
Přispěl jsem na začátku na téma "auto" a tak nyní, když se přešlo na pneu, dovolím si také poznámku. U firmy i pro volný čas na autech používám již dlouho pneu Debica Navigator (dříve) nyní Navigator 2. Úžasný poměr cena/výkon, "držáky", celoroční (vyhoví vyhlášce). Bohužel, mám pocit, že se vyrábějí jen do šířky 195 a průměru 15".

Autor: oziris | 12.06.2018 09:17
Ahoj, oživujem túto starú diskusiu. Chystám sa kúpiť druhé auto do rodiny, na jazdu do revíru, krmenie, ale aj na krátke trasy po dedine a sem-tam 15 km do mesta. Revír je rovinatý, 4x4 potrebujem kvôli občasnému blatu, jazde v koľajách, jazde po pokosenom kukuričnom poli, jazde v koľajách v obilí atď. Dopravovalo by krmivo, 100 kg max., plus občas nejak kanec alebo srnec. Chcem niečo malé, podľa možnosti s nízkou spotrebou. Zatiaľ mám dvoch kandidátov, Suzuki Jimny 1.3 benzín alebo Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 MJT. Podľa možnosti do 100.000 km a max. 10 rokov. Rozpočet cca 6-7000 euro. Viac by sa mi asi páčila tá Panda Cross, ale neviem, ako veľmi je praktická v teréne. Máte niekto skúsenosti alebo rady? Ďakujem

Autor: Leon Zumr | 12.06.2018 11:39
Do seznamu bych přidal https://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/justy/17737566?goFrom=list

Autor: oziris | 12.06.2018 12:58
Dik, ale ak som to spravne pochopil, okrem 4x4 ma Jimny redukciu (resp. teda 4wd-l) a Panda Cross elektronicku uzavierku diferencialu. Justy ma len 4x4?

Autor: palkopal | 12.06.2018 13:32
Dacia Duster.

Autor: Roman Voříšek | 12.06.2018 14:09
Zdravím,

to je hezké, že jsi tohle téma vytáhnul...:)

Já jsem koupil Suzuki Samurai a jsem velmi spokojený. Letos mě čeká vyvaření spodku, ale nic drastického a jedeme dál.
Pracant neskutečný a má to sílu jako kráva. Jediný mínus jsou díly, ty jsou drahé jako čert...

Autor: oziris | 12.06.2018 14:21
Ad Duster - recenzie su velmi rozporne, pripada mi, ze ludia bud velmi chvalia alebo velmi kritizuju, tak neviem. Tiez som nad nou ale uvazoval.

Romane, viem, ze Suzuki sam alebo jimny su do terenu skvele, preto o nom uvazujem. ale stale mam v hlave, ze na aute bude jazdit aj zena s malym synom, sice len kratke trate, ale predsa... takze dost zvazujem, aky bude na ceste. no a spotreba je vyssia ako pri pande.

Autor: Radek Chadim | 12.06.2018 15:15
Člověk by se měl smířit s tím, že buď bude mít kočku nebo psa, z obojího vznikne tak leda kočkopes :-). Pohodlné auto do terénu neexistuje, buď je auto pohodlné a pak není do těžkého terénu, nebo je do těžkého terénu, ale po silnici se s ním nedá moc jezdit. Malé auto je ze své podstaty malé, takže se do něho prd vejde, jak na místě řidiče, tak v zadu v nákladovém prostoru. Já mám třídvěřouvou Grand Vitaru, ale teď už bych vzal asi 5ti dvéřovou, ty věci se za ty léta nějak zvětšily a já tam nemůžu občas všechno vejít - mám velkýho psa, co zabere moc místa :-).
Takže poradit těžké. Nicméně každé auto vyrobené po roce 2005 a s pohonem 4x4 je už relativně moderní a pohodlné, ale na druhou stranu se to od offroudů zvrhlo k SUV, takže už je to poježděníčko spíše po horších cestách než do terénu. Já mám tu Vitaru z roku 2005, poježdění dobré, ale v terénu zázraky od toho nečekám a podle toho taky jí používám, spotřebu to má furt kolem 10 litrů na 100, ale já v tom nenajezdím, tak to neřeším, na silnicích je to lepší než předchozí model, ale chtělo by to silnější motor, a jezdit v tom několik desítek kiláků každý den bych taky nechtěl.
Duster není špatné auto, aspoň v těch posledních verzích, co jsem měl možnost jet, lecos to vyjede, nikde to nedrhne a zatím se to nikomu neporouchalo, ale je to jen auto, takže žrout peněz to bude časem taky.

Autor: oziris | 12.06.2018 15:25
No vsak prave - je mi jasne, ze chcem vsetko naraz, a to sa neda. Idealne by bolo mat doma dve \"civilne\" auta a to tretie do terenu, a to by som potom kludne zobral aj Jimnyho. Lenze na to proste nie je rozpocet, resp. musel by som velmi setrit na tom offroade, a to neviem, ci sa oplati kupovat jimnyho za 60000 czk, pretoze to uz asi bude vyzadovat hodne investicii.

Suzuki Grand Vitara je fajn, tiez by som radsej asi tu 5-dverovu verziu. Len mi to pripada strasne velke. No ale na zaklade tvojich skusenosti to asi dava zmysel.

Duster vyzera zaujimavo, len uz mi to pripada fakt ako SUV, a nie offroad...

Autor: Mirek Dosoudil | 12.06.2018 18:11
Nu a co takhle Suzuki SX4 - verze 4x4.Malé, pohodlné i na cestu a drobný terén zvládne slušně.

Autor: Milan Jirmann | 12.06.2018 18:39
Já mám Honda CR-V, benzín, r.v. 2003. Kombinovaná spotřeba 8-9l. Kupoval jsem ho jako druhé auto k Felicii, abych se v zimě dostal do lesa a odvezl co potřebuji. Pohodlné a prostorné auto. Velký kufr kam se vejdou 4 pytle s obilím. Z lesa jsem v kufru vezl bez problémů laň a lončáka, když se nám s klukem zadařilo. Také nejezdím žádný divoký terén. Normálně lesní polní cesty. Než jsem koupil auto místo felicie, tak jsme hondu s manželkou používali na dovolenou. Spotřeba 7-8l. Syn má Kia Sportage v naftě, r.v. 2006 a taky dobré auto. Spotřeba 8-9l.LOVU ZDAR!!!

Autor: Radek Chadim | 12.06.2018 19:43
Za offroud lze považovat jen Jimny/Samuraj nebo Nivu nebo třeba Patrol, ostatní už jsou jen auta s pohonem 4x4 :-). Ale záleží na terénu, který má být zdoláván. Vitara není špatná, ale zázraky od ní čekat v terénu nelze. Myslím, že auta typu Kia Sportage, Toyota Rav 4, Honda CR-V, Nissan X-trail, Grand Vitara - všechny plusminus 10 let staré na tom budou přibližně stejně, plus ještě Duster - aspoň já jsem v nich nějaký razatně velký rozdíl neviděl a nevidím.

Autor: oziris | 12.06.2018 20:34
uplny suhlas s Radkom. prave preto som v podstate uvazoval o jimnym. jasne, su tu ine auta, typu honda crv, rav4, pripadne daihatsu terios, ale su to SUV. SX4 podobne. @ niva, to radsej ne. je to cistokrvny offroad, ale ja som manualne NEzrucny a ona tu pravidelnu udrzbu potrebuje. partol je obrovsky a zere. tusim mi ine neostava, len jimny. alebo panda... mate niekto jimnyho a pouzivate ho (aj) do mesta?

Autor: strejda zajíc | 12.06.2018 20:41
Mám Jimnyho v benzínu z r.2002 a nedám na nej dopustit.A jelikož mám vepředu ochranný rám,jezdím s ním i do města...:-)A že to se mnou má fakt těžký!

Autor: oziris | 12.06.2018 21:14
A jelikož mám vepředu ochranný rám,jezdím s ním i do města :)))

Autor: rici czech | 12.06.2018 21:34
Nu nejlepší auto do lesa je to co se o něho majitel nebojí,že tu a tam něco ulomí :-)
Ale jinak,nedávno jsem si po odpravení fabie na polňačkách pořídil lehce jetou Nivu.Podotýkám ,že spíše hrálo do karet ,že tuto legendu ruského automobilového průmyslu jsem z nostalgie chtěl mít už dávno :-),asi od chvíle shlédnutí filmu návštěvníci :-).Nicméně již cesta z místa kupu cca 70km mne přesvědčila ,že jestli přežiji tuto jízdu tak mne již něco nepřekvapí.Nicméně auto na silnici naprosto nepoužitelné na delší trasy (aspoň pro toho kdo nejezdil v žiguli,105, trabantu apod.),v terénu se situace rapidně mění k lepšímu,auto se zklidní a s redukcí jede jako tank všude.Je to vyloženě pracovní auto opravdu tak 5km po silnici a zbytek polňačky apod.Jedinou výhodu tohoto auta vidím v poměrně levných náhradních dílech a opravách které si průměrně zručný člověk dokáže udělat \"na koleně\" doma.Spotřeba kolem 10-12l ,celkové zpracování dílenské celého vozu je žalostné,..všechno skřípe,vrže,převodovka píská ,ale jede a to né jen ta má ,ale i funglovka ve které jsem se nedávno svezl.
Závěrem: až doslouží ,tak půjdu do sofistikovanějšího vozu typu Jimny apod. ono totiž slušný myslivec využívá max. polňačky,lesní cesty,a na to běžná 4x4 bohatě stačí,nemyslím že je nutné mít plnokrevný off road a brázdit všude možně i nemožně po honitbě.A popravdě se musím smát jak jsem před více než 20 lety dojížděl do revíru na kole s ohařem vedle a malým v košíku :-)

Autor: Leon Zumr | 12.06.2018 23:26
Jimny je auto které si kupují lidi kteří ho potřebují tak že pár let starý auto zevnitř a pod ochrannými plasty kvete jak jarní louka tak že kupovat jedině s někým kdo to zná. Názorná ukázka http://www.suzukiclub.cz/forum-tema/koupe-jimnyho-na-co-si-dat-pozor-64305 také jsem viděl jednoho který byl jak ementál když se odstrojil v servisu zavazadlový prostor. P.S. justy redukci nepotřebuje ta jednička je dost pomalá.

Autor: Tomio | 13.06.2018 08:06
Jo, nejlepší auto do lesa je přesně to, kde nejezdí rodina a nejezdí s ním na dovolenou. Už rok a půl zvažuju Grand Vitaru, třídveřovou, ale furt není nějaká pěkná k mání.

Ta pětidveřka je hrozná kráva, fajn jako jedno auto do rodiny, ale pokud máte na cestování jiné, tak si myslím, že ty malý auta stačí.

Pokud bych bral 5dvěř, tak ne Grand Vitaru, je to velký jako kombajn. :-D

Autor: Tomáš ČENĚK | 16.06.2018 09:04
U aut je to stejné jako se vším - člověk si napřed musí v klidu sednout a reálně si ujasnit, co s tím autem bude dělat. Skloubit rodinu a terén je těžké. Velký teréňák typu TOYOTA Landcruiser, Landrover Discovery či Mercedes G je pro rodinu prostorný, v terénu dokáže úžasné věci, ale na malé lehké 3dv teréňáky nikdy mít nebude. Problém je ve vysoké hmotnosti a malé obratnosti. Navíc jejich cena dost vysoká. Dobří pracanti jsou pickupy jako TOYOTA Hilux, Nissan Navara a jiné. Ovšem i zde je problém v obratnosti. Zkuste se s nimi vytočit v lese. Navíc vysvětlete manželce, že s tou \"krávou\" musí parkovat ve městě. Pak je zde velká skupina aut 4x4, které ovšem teréňáky nejsou. Říká se jim SUV, ale podle mně se dají rozdělit ještě na podskupiny - od fajnovek pro měšťáky jezdící na chalupu na ves, až po ty, které aspoň nějaké vlastnosti do terénu mají. Do této skupiny bych dal Suzuki SX4 (a další mutace spřátelených výrobců), Vitara, a v neposlední řadě Dacia Duster. Ten podle mně vyhoví rodině a do terénu má slušnou světlou výšku, velmi krátké přesahy karoserie a dostatečně pomalou jedničku. Nestojí tolik, jezdí jich hodně, opravy tolik nezabolí. Samostatnou skupinou jsou Subaru, to je srdcovka se skvělým pohonem 4x4. Za mně tedy buď více do terénu Jimny, nebo méně do terénu Duster. A poznámka na závěr - hodně dělají i gumy - dobré terénní Tě vytáhnou z kdejakého maléru, v zimně na silnici Tě ale bude manželka proklínat!

Autor: M.Bergman | 18.06.2018 10:01
Při úvaze o autě do terénu neřešte značku, ale koncepci podvozku. A)Těžký terén, les s kořeny stromů, cesty s hlubokými koleji, terénní hrby a podmáčený terén + krátké přesuny do 20 km po silnicích = krátký třídveřák 4x4, nutný rámový podvozek a pevné nápravy, využitelná je i redukce a UZDF. B) blátivé polňačky, dobré a pevné lesní cesty, pevný travnatý povrch + běžný a relativně pohodlný provoz na silnicích = cokoliv 4x4, co má světlost 20cm+, délka auta ani koncepce podvozku či klasická převodovka nerozhoduje, ale dobré je se vyhnout automatické převodovce, u níž lze pomalou jízdou pod zátahem a rázy podstatně snížit životnost. M.B.