Dnes je 20.4. 2024. Slunce výchází v a západá v  | Měsíc výchází v a západá v

Pojízdná kazatelna



Vkládat příspěvky mohou pouze přihlášení uživatelé. Taky se mohlo stát, že Vám byl zamezen přístup pravděpodobně z důvodů porušení pravidel slušeného vyjadřování v příspěvcích. Přihlásit se....

Autor: Miroslav Šafr | 31.05.2012 11:18
Nemám zatím pojízdnou kazatelnu, ale také o ni uvažuji. Co se týče stání na kolech si myslím, že vhodnější jsou určitě vyrovnávací stojky (jak má Pavel N.) a případně i kola vzít domů, aby se nestratila celá kazatelna. Zajištění proti převrácení bych řešil nejspíše lešenářskýma trubkama pomocí žabek (jak psal Honza S.), tam kde to není možné tak zatížit základnu kamením ap. Kola osobně nechám nafukovací, s betonem nemám žádné zkušenosti ale montážní pěnu jsem použil do stavebního kolečka a po čase používání to stálo za ho. Raději budu sundavat nafouknuté kolo, které mi zároveň umožní lepší přepravu.

Autor: Jan Heger | 30.05.2012 14:43
Co se týče nápravy, je lepší nechat stát na kolech nebo raději vyzvednout? A jak to řešíte s převrácením? A ta kola duše-beton-montážní pěna? Máte nějaké zkušenosti? díky, J. H.

Autor: Pavel Neumann | 16.05.2012 08:54
Ahoj chlapi, já jsem ten spodek udělal z vyřazené palety na brambory. Nápravu jsem udělal z rozbité dvoukolky – vše z družstva. Oje mám za traktor, ale teď jsem dodělával ještě obdělávací za Vitaru – foto udělám a dám do galerie. Traktor nemám a musel jsem pořád někoho otravovat, takto to dám za traktor ve fraku :o) a lehce přesouvám. O umístění nápravy jsem dlouho přemýšlel a nakonec zvítězila tato varianta a jsem rád. Při váze a výšce kazatelny jsem měl strach v nevhodném terénu z odlehčení zadní nápravy auta. Takto je naopak na nápravu větší tlak a auto dobře sedí. Hodně důležité jsou ale ty vysouvací stabilizační tyče na rozích palety. Těmi se kazatelna v jakémkoliv terénu vyrovná – podkládám je dle potřeby špalky. Na zvednutí kazatelny k vyrovnání používám upravený zvedák od auta. Bouda je celá ze dřeva a tím, že je přišroubovaná k paletě, tak se při převozu nekroutí. Také použitím palety odpadlo hodně svařování.

Autor: Jan Slavětínský | 16.05.2012 06:45
Radku, chce to železný rám podlahy a v rozích navařené L- profily pro zafixování boudy a řekl bych ,že je to nutností,která se ti vyplatí udělat. Přeci jen ty převozy působí na křížení konstrukce i celé boudy a pokud tu výrobu ošidíš, tak ti časem boudu uvolní a rozvržou. Idealní jsou lešenářské trubky. Udělej exkursi v kovošrotě, posháněj trochu železa a určitě máš nějakého známého, který by ti posvářel rám podlahy a k tomu nohy. Potom tě ta konstrukce přežije....
Pracností to vyjde skoro nastejno jako ze dřeva, naopak je jednodušší přivařit konstrukci k podvozku nápravy ,než k železu vymýšlet uchycení dřevěných noh. Věř mi. Zdar
(p.s. u té lešenářské trubky si v případě nutného přidání podpěry pro zavětrování ,podle terénu atd. pomůžeš přidáním další trubky a uchycením tou lešenářskou žabkou v jakékoliv výšce a úhlu . To občas oceníš a oceníš i tu jednoduchost)

Autor: Radek Chadim | 15.05.2012 22:49
Střílny na všechny strany jsou samozřejmostí, protože když už prd ulovím, tak chci aspoň dobře vidět, akorát uvažuju o oknech, což jsem zatím nikdy nedělal - doposud jsem dělal otevřené kazatelny. A boudu snad dám, to už se dřevem zvládnu. Ještě bych chtěl vědět, jestli je lepší to mít k zapřažení za auto, nebo za traktor?

Autor: Radek Chadim | 15.05.2012 22:46
U normálních kazatelen dělám rozměry u podlahy boudy 150-160 v závislosti na celkové výšce kazatelny - u vyšších méně, u nižších více - aby ta kazatelna byla
"jehlanem" tak akorát, ani né moc špičatým, ani né moc širokým, prostě akorát :-). U země v půl metrové výšce dělám šiřku spojnic mezi jednotlivými nohami 190 cm. Pak těch 150-160 cm je tak akorát, menší rozhodně nedělat, pač jednou jsem udělal a pak jsem zjistil, že je tam moc málo místa i pro jednoho.

Autor: Ondřej Holeček | 15.05.2012 22:17
Když jsme u tech kazatelen jake vnitřní rozměry doporučujete? Budu stavět kazetelnu pro dva. Zatim je mi sympatické 125x140.

Autor: ValíkVlastimil | 15.05.2012 19:13
Od kamaráda jsem slyšel, že má kola(pneu) vyplněná řídkým betonem.Poté co mu je nějaký dobrák několikrát vypustil.Samozřejmě střílny na všechny strany a to samé platí o sedačce.Další kamarád si střílny (okna) udělal pouze na tři strany, bo kazatelnu vezl na určité místo a po přestěhování na louku mezi řepku zjistil, že mu jedna střílna schází.Poté pracně dodělával.

Autor: ValíkVlastimil | 15.05.2012 15:02
Radku já mám spodek pod boudou ze železa a vrch trámky 8x8 ,prkna, střecha zelený šindel.U Pavlovo kazatelny bych volil střed kazatelny na střed nápravy aby těžiště kazately bylo uprostřed(pokud možno).Jde o to, aby si při zapřahání za traktor nemusel zvedat celou kazateknu.U Pavlovo kazatelny se mi to tak jeví, že všechna váha je na oji.Já mám střílny přez celou kazatelnu a půlená okny, aby si si mohl vytvořit roh v případě že vítr začne foukat z té či oné strany.

Autor: Harry Callahan | 15.05.2012 14:26
bohužel spousta železa a bylo to docela drahé ... ale jinak na věky :-)
http://img24.eu/v-t0djf2h6.jpg

Autor: Radek Chadim | 15.05.2012 09:15
Ještě bych se zaptal, jestli máte někdo zkušenosti s dřevěnou konstrukcí pod boudou, pač svařovat neumím a dobrého železa mnoho nemaje, zatímco dřeva mám dost a vrána k vráně seda :-) (jako že si se dřevem lépe rozumím).

Autor: Radek Chadim | 15.05.2012 09:06
Jelikož doba je zlá a mám doma jednu přebytečnou nápravu, začínám uvažovat o stavbě pojízdné kazatelny. Proto bych chtěl zjistit špeky, jak jí udělat dobře hned na první pokus :-). Zajímá mě zejména konstrukce, na které bude bouda, můžete vkládat i fotografie do fotogalerie - já už si to přeberu. Dále bych chtěl požádat o detail železné konstrukce pojízdné kazatelny Pavla Neumanna, jehož kazatelna se mi líbí nejvíce http://www.myslivecke-forum.cz/index.php?str=fotografie&id=10762 . Boudu ze dřeva snad zvládnu udělat sám a na tu se dotážu kdyžtak později.