Dnes je 23.4. 2024. Slunce výchází v a západá v  | Měsíc výchází v a západá v

Sněhová nadílka-čím do revíru



Vkládat příspěvky mohou pouze přihlášení uživatelé. Taky se mohlo stát, že Vám byl zamezen přístup pravděpodobně z důvodů porušení pravidel slušeného vyjadřování v příspěvcích. Přihlásit se....

Autor: Václav Sládek | 12.01.2011 21:07
Mášenek mám kousek od baráku nejmíň deset ale neříkaj mi pane.

Autor: martes | 06.01.2011 00:33
xxx

Autor: martes | 06.01.2011 00:20
Matěji,já bych tu Mášenu taky bral.Zaparkovat v paneláku kde je tlupa černé by problém nebyl.Horší to je s tím Pradědem,když dneska dávají soudruzi fouknout i cyklistům. Zdravím, Martes.

Autor: Vrba Frantisek | 06.01.2011 00:16
Matěji souhlasím s Tebou.Krmení zvěře na saních taženych párem koniků jsem párkrát absolvoval,a žádny stroj tu romantyckou vzpominku nemůže vytěsnit.Jinak u nás na jihu toho sněhu moc není,tak jezdím stařičkym WV Golf s tím že občas dám jedničku,vytáhnu sitič,otevřu dveře a zatlačim....

Autor: Matěj Fous | 05.01.2011 21:09
Kde jsou ty překrásné časy kdy jsme podobné záležitosti nemuseli řešit.Ať bylo jak bylo, okšírovala se Mášena,zapřahla do lehkého valníčku (na gumových kolech a s brzdou) - vyjimečně při velkém sněhu takové velké saně -a už se jelo !Žádná nafta,žádné hrčení motoru,žádné zapadnutí a kobyla se stejně pořebovala protáhnout.To byla idylka ! A i kočí si mohl tzv."přihnout", tenkrát pamatuji byl oblíbený likér zn.Praděd. Ach jo, to už se niky nevrátí.Zdravím Matěj.

Autor: Harald Altmann | 04.01.2011 01:08
Od Vraníka používám od podzimu do konce května Truck 2000. Viz tady: http://www.pneuvranik.cz/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=1277.__1
V letošní nadílce sněhu ale není problém pneumatika, ale světlá výška autíčka.

Autor: Harald Altmann | 03.01.2011 22:57
Martine, zkus si vybrat na http://www.tiptyre.cz/

Autor: martes | 30.12.2010 22:56
Já jsem si pořídil v létě Suzuky Grand Vitaru.Mám to jako rodiné vozidlo ale hlavně na myslivost.U nás nejsou zas takové terény a tam kde jsem v loni s feldou mněl problémy tak to dnes neřeším.I když už mně před týdnem
tahal s návějě traktor s navijákem.Musím se naučit jak a kam.Zdravím.Martes.

Autor: Michal Brabec | 30.12.2010 18:39
Milano, Cheerokýho jsem měl, vysokej podvozek, gumy od Vraníka, strašná vobluda, ale nic moc, je to prostě daný sněhem. Teď to řeším tak, že na podzim rozvezu sudy na obilí, narvu je do vrchu a seno vozím ručo v pytlích jako vláček. Teď už obilí dochází, tak vozím i zrno "jako prase". tj. pytel svalím na igelit, uvážu a přívážu a mažu......

Autor: František Dušák | 30.12.2010 11:02
Martine, ty široké gumy na Nivě sice hezky vypadají, ale v terénu je to propadák. Zlaté galusky rusky. Pravda je co se píše níž, při rychlejší jízdě na ledovce nic moc, ale v terénu nepřekonatelné. Vlastní zkušenost s oběma šířkama. Zdraví F.D.

Autor: Daksl Kopov | 30.12.2010 10:21
Pneu Typtyre a mažeš kam chceš.Jen to čerpadlo mi podalo ruku a musím místo Campem jezdit Nisanem.Je kluka,má keci a je to malé auto.Prubnul jsem i Filcku,nebylo do ni vidět.Ale jede.To je peklo.

Autor: Martin Skřivánek | 30.12.2010 09:19
já mám na té nivě vystouplé blatníky a široké disky tak nevím co tam dát.nejradši bych tam dal origoš i kvůli ceně ale vypadá to blbě a musel bych shánět disky.já ji mám od policajtů a je taková tuningová :-).rámy,široké kola,střešní okno,taková voňavka :-).a žere i stopaře,hrůza tak 12L.

Autor: Milan Soukup | 29.12.2010 22:26
Pneu Vraník - měl jsem T3, slušný drapák do terénu, ale na silnici rychle ubývají, teď mám od nich nevím co, deklarují to 20% terén/80% silnice, naprostá spokojenost, i na sněhu. V pneuservisu, jak tady již někdo zmiňoval, tak velký problém s vyvážením, dost nadávali a připlatil jsem si za olůvka :-),jinak pohoda. Na zimu vozím jako povinnou výbavu lopatu uhelku, i ty nahrnuté vanty se s ní dají proházet, když člověk potřebuje odbočit. Jinak mám pocit, že loni i letos jsem už odházel asi milion tun sněhu :-). MS

Autor: milano | 29.12.2010 20:20
Zdravím, nemáte někdo zkušenost s Jeepem Cheeroke ? Musím něco pořídit a s tímhle po zaplynování bych mohl i dál než po revíru. M.P.

Autor: vk74 | 29.12.2010 19:01
Na Nivě mám ruské originály VOLTYRE. Do bahna a sněhu OK, avšak na letošní sněhovou nadílku, to už nestačí. Na zledovatělé silnici na zabití, to je lepší oktávka se zimníma pneu. VK

Autor: Děda z lesa | 29.12.2010 18:22
Martine, nesouvisí to sice s tématem a nerad již odkrývám svoji identitu.Ano, práce s trhavinami bylo moje celoživotní povolání (i když jednou nohou v hrobě a druhou v kriminále) - kde co bylo třeba zničit, zbourat , rozbít a zdemolovat v rámci Plzeňského kraje.Pořád nervy na pochodu - a proto myslivost jako nenahraditelný relax !

Autor: Nikola Rýdl | 29.12.2010 17:57
Já vlastním Suzuki Jimny a sáně z dětství. Autem se daleko nedá. Jsem rád, když sjedu alespoň na polní cestu, odkud už po svých a se saněmi. Letos už zvěř několikrát vybrala seno "do dna". A jak říká předseda, je třeba krmit, už nestačí přikrmovat. Ozimy a vojtěšková strniště za sebou zavřela zmrzlá krusta sněhu po oblevách. Doufejme, že stráty na zvěři nebudou nijak razantní.

Autor: Martin Skřivánek | 29.12.2010 17:54
dědo z lesa,pořád nevím jak Vám oplatit tu knížku.chtěl jsem se zeptat,vy jste pracoval v kamenolomu nebo kde? hlavní dělostřelec nebo jak to tam bylo? :-) :-) :-)

Autor: Erika Doležalová | 29.12.2010 17:27
Jezdíme Zetorem, když je potřeba tak s tou "bednou" jak zmínil Vladimír Soukupů. Jinak máme na "normální" ježdění starou Kiu Sportage, celkem pohoda, vyměnili jsme kola a projedeme takřka všude kde je potřeba (samozřejmě se nehrneme do bažin a metrových závějí).
No a jelikož krmelec mám od baráku co by kulovnicí dostřelil (to néé, je blíž :-) tak na záda batoh s dobrotami, přes rameno pytel sena, na krk píšťalku na psí blázny a šlapu krajem pole směr korýtko a jesle :-)

Autor: Miroslav Šafr | 29.12.2010 17:25
Mojím snem by bylo si časem pořídit čtyřkolku a na zimu jí vybavyt pásama. Potom už by to bylo snad spolehlivé vozítko na pohyb po honitbě na celý rok. Musím však nejdříve vyhrát sportku a to nejlépe první post.

Autor: Děda z lesa | 29.12.2010 16:53
Na krmení používám Mitsubishi L 200 a terénní čtyřkolku, resp.ještě před časem používal.Dnes už si autem ani neškrtnu a čtyřkolka s 4x4, uzávěrkou diferenciálu a redukcí bez lopaty také daleko nedojede.
Největší problém jsou na zdejších silničkách prakticky za měsíc vyhrnuté bariéry sněhu, dosahující i přes metr a které právě na inkriminovaných místech ničím nepřejedete.Navíc jsou silničky již tak úzké, že tam ani nemůžete nechat auto, protože byl neprojel ani traktor, autobus nebo zásobování.
Takže kromě individuálního krmení jsme John Deerem rozvezli na frekventovaných místech již přes 20 balíků (500 kg) sena, hranice-nehranice (i sousedům), protože hladová zvěř pochopitelně ignoruje hranice, zvláště nešťastné pole-les.A neplatí, že nebere strojově sklizené seno, ubývá před očima.
Je fakt i to, že zvěř šetří energii a neopouští lesy, kde je méně a kypřejší sníh, velkým plusem pro nás (na rozdíl od lesáků) jsou četné polámané jehličňany jako vítaný zdroj potravy zejména pro vysokou.
A to nám uplynul zatím jen první týden kalendářní zimy...

Autor: Pavel Neumann | 29.12.2010 15:24
Používám Suzuki Vitaru z pneumatikami Vraník T3 a maximální spokojenost a průjeznost, samozdřejmě pokud si to břichem nesedne na sníh, pak nastupuje lopata - tu mít vždy u sebe :o)

Autor: bohumir dvořak | 29.12.2010 15:15
mam na nivě tyhle
http://www.pneu-matyas.cz/?p=productsMore&iProduct=172&sName=Lassa-OK-144--6.00-16-C-6pr.

Autor: František Dušák | 29.12.2010 14:28
Martine, z vlastní zkušenosti Ti mohu říct, že nejlepší na průjezdnost jsou ty úzké zubaté ruské originály. Zdraví F.D.

Autor: Vladimír Soukup | 29.12.2010 13:30
Martine, nevím jaký rozměr má Niva, ale na hrubý terén se většinou dávají protektory, kupř. pneu vraník, problém je občas s vyvážením. Osobně bych volil vraník T3.Pokud neuspěješ, dej vědět, znám dva mylivce s nivama, co na tom maj gumy jak z motokrosový motorky, tak se zeptám co je to zač a kde to sehnat. Jinak bacha ve sněhu s tímhle typem gum, neuvěřitelně rychle se zahrabávají.V.S.

Autor: Martin Skřivánek | 29.12.2010 13:08
jedině ruská kráska NIVA!!! :-) včera jsem při krmení prorazil gumu,jel jsem tam snad milionkrát a včera průraz.poraďte mi teréní gumy,nějaké fakt kostky do terénu.jinak brácha prodává zetory a náhradní díly kdyby jste něco potřebovali sehnat.

Autor: Milan Soukup | 29.12.2010 11:42
Teď Nissan Terano, naprostá spokojenost, stejně jako předtím Nissan Navara, řekl bych, že Nissan má asi nejlepší podvozky co se 4x4 a prostupnosti týká. MS

Autor: Harald Altmann | 29.12.2010 10:52
Jezdím do honitby Pajerem. Prašan je v pohodě, ale ta ledová krusta na starém navátém sněhu je hodně zrádná. 23. jsem letos poprvé (a zatím naposledy) zapadl. Jel jsem po závěji a už to vypadalo že ji přejedu a najednou se to propadlo. Po "odlopatování" jsem zjistil, že jsem jel po vrstvě asi 80 čísel sněhu. Babral jsem se tam přes hodinu. Když jsem měl auto na pevné louce, tak jsem zjistil, že bych se musel proházet ještě asi 20 metrů. Tak jsem si zavolal traktor. Přijel a nedbaje mého varování, okamžitě zapadl taky. Nakonec to vyřešil další traktor s předkem a dlouhým lanem. Takže závoz krmelce, který normálně trvá 1/2 hodiny se protáhl na více než 3 hodiny. Dnes odpoledne si jedu do Liberce koupit sněžnice. Snad budou mít.

Autor: Radek Chadim | 28.12.2010 16:29
Když je zima zimou, ani traktor na všechny 4 občas nic neřeší. Ono je to se všema vozidlama s pohonem všech kol stejné. Dokud auto neleží pupkem na sněhu s kolama ve vzduchu nebo v metrovým rygólu, tak to jede, jak to najede na navátej sníh a visí kolama ve vzduchu a nedotýká se to pevného podloží, tak je konec a musí se hrabat nebo tahat, u vitary je to 30 cm, u traktoru 75 cm. Ono běžně po zasetém poli to auto snese i víc, ale člověk přijede k cestě, kterou musí přejet a tam je obvykle naváto a tam také obvykle pouť končí :-). Traktorem se nám loni poštěstilo taky zapadnout a museli nás tahat dalším, legrace to bylo v té kose kopec :-). V tomto směru bohužel jsem v převážně polním revíru a do lesa musím vždy přes pole, takže naviák, o kterém jsem taky dříve přemýšlel, by nic nevyřešil, protože na hliněné poušti není za co se vytáhnout. Naštěstí mám několik horkých traktorových linek a když je potřeba, tak někoho na vytažení snad vždycky splaším.

Autor: Miroslav Šafr | 28.12.2010 16:14
Traktor Zetor jede do hor. Také mám starší(r.v. 1974) Zetor s předkem. Jezdíval jsem s ním také krmit a prohrnoval jsem cestou travinu pro srnčí a drobnou jako Václav.Lišky tam měli poté spády. Předloni jsem však sním zapadl tak hluboko do závěje, že to vypadalo že ho tam budu muset nechat do jara. Celý den jsem ho vyhrabával a tehdy jsem si slíbil, že už tam nikdy v zimně nepojedu. Do půl metru sněhu to jede ale jak to padne do více jak metrové závěje a nedošáhne to kolama na zem tak to stojí za prd. Mám radlici za traktorem, asi by byla lepší přední nebo nakladač, ale to jsou zase nemalé peníze. V zimně používám sněhové řetězy, mám je i na předek. Letos jsem zakoupil i el. naviják který jsem namontoval na předek a doufám, že už nikdy nikde nezůstanu vyset. To je lepší jít stokrát pěšky.

Autor: Vladimír Soukup | 28.12.2010 15:38
Radku, moje vize je traktor s předkem a místo vozejku do závěsu takovou bednu, je to cca 1,5x2m, bohatě to stačí na 6-8pytlů, nic netaháš a projedeš prakticky všude. Tu bednu jsem viděl někde v bazarnetu za 8tis. Navíc když střelíš něco těžšího, hydraulikou dáš bednu na zem, kus navalíš, zvedneš a jedeš. Prostě pohoda, len ta trůba chýba, teda v mém případě traktor. Snad časem.

Autor: Radek Chadim | 28.12.2010 15:19
Tak já mám na myslivost starou Suzuku Vitaru. Bez sněhu pohoda, ale jak napadne víc než 30 čísel nebo nafouká na cesty, tak je lepší chodit pěšky. Letos je u nás zima zatím celkem mírná, takže všude dojedu a zatím jsem ani jednou nezapadl. Loni jsem zapadl aspoň 20x, protože jsem si pořád říkal, že to snad projedu :-). Ale traktorem mě tahali jen jednou :-), většinou se za pomocí lopaty vyhrabu a pak nějak vyjedu. Jinak když je víc sněhu tak jedině traktorem s předkem, ale i ten když má plně vzadu naloženo už občas má co dělat. Po loňských zkušenostech jsem raději posháněl nádoby a bedny na obilí a kukuřici, abych to po krmných místech nemusel tahat nebo aspoň né až z domu, protože u nás je všady daleko.

Autor: Jan Heger | 28.12.2010 14:40
Nebo kdyby jste měl známeho, který jezdí kamionem do Anglie, tak tam seženete Zetora, i s předkem za pusu.

Autor: Jan Heger | 28.12.2010 14:35
Pane Soukup, právě ty přes 20 let starý, Zetor 7245, 7745, atd. to sou stroje. Já si myslím, že by se dal sehnat v Polsku, tam tahaj různý stroje. To jsou zlatí pomocníci! Viděl jsem taky v jednom MS 4011, ta je bez předku, měli ji okovanou a projela kde co :)

Autor: Vladimír Soukup | 28.12.2010 14:14
Jo traktor by byl fajn, jezdím se Suzuki Samurai pick up, zvýšený a MT gumy a stejně díky návějím nemám šanci. Časem bych rád traktor koupil, ale traktory s hnanou přední nápravou v dobrém stavu stojí přes 300tis., a to jsou přes 20 let starý, zdá se mi to strašně moc. Takže kam se nedá se Samuraiem, tam holt po svých a tahat na bobech.

Autor: Václav Sládek | 28.12.2010 12:46
Jak se pohybujete v honitbě pominuli sněžnice.Já mam letos k dispozici Zetor 5748 se sněhovou radlicí průjezdnost bazvadná.Nemá chybu protahuji i traviny pro srnčí a drobnou.Tady u nás není pod sněhem zamrznuto zvěř má šanci na odrnutých plochách něco "sezobnout".